سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحاد اتحاديه هاي کارگري فرانسه عليه دولت و پارلمان اين کشور

اتحاديه هاي کارگري فرانسه به طور گسترده به توافق ميان دولت و برخي اتحاديه ها در مورد قوانين اشتغال اعتراض کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اعضاي اتحاديه عمومي کار و نيروي کارگري(FO) در اقدامي نادر به طور مشترک در شهرهاي فرانسه تظاهرات کردند.

اين تظاهرات در اعتراض به توافق به دست آمده ميان دولت و برخي از اتحاديه هاي کارگري بر سر اشتغال در اين کشور برگزار شد. اين توافق که در ماه ژانويه حاصل شد قرار است در اوايل ماه آوريل در پارلمان فرانسه به راي گذاشته شود.برنار تيبو دبير کل اتحاديه عمومي کار مي گويد اين تظاهرات براي آگاهي دادن به دولت برگزار شده است. آنها بايد در مورد آنچه که مي خواهند به آن راي دهند و تاثير آن بر زندگي دهها هزار کارگر  آگاه شوند. 

توافق دولت و برخي اتحاديه هاي کارگري حذف فرصت هاي شغلي را آسان تر مي کند. نه تا سي هزار نفر در خيابان هاي منتهي به پارلمان فرانسه تظاهرات کردند. در ساير شهرهاي فرانسه نيز تظاهرات مشابهي برپا شد.

يکي از اعضاي اتحاديه عمومي کار در کارخانه پژو سيتروئن در رن مي گويد حذف فرصت هاي شغلي، کاهش دستمزدها و کاهش قدرت خريد مردم را وادار به واکنش کرده است.يکي ديگر از معترضان در رن مي گويد اين توافق بازار کار را بيش از پيش متزلزل مي کند. اين در حالي است که ما به دنبال ضمانت هستيم.قرار است توافق حاصل ميان دولت و اتحاديه هاي کارگري پيش از ارائه در پارلمان اين هفته در شوراي وزيران مطرح شود. 

از ديدگاه فرانسوا اولاند رييس جمهور فرانسه مقابله با بيکاري از فوريت بسيار برخوردار است. اولاند اعلام کرده است هدف اصلي وي کاهش ميزان بيکاري در فرانسه تا پايان سال 2013است. شمار افراد بيکار در فرانسه در ماه ژانويه سه ميليون و صد و شصت هزار نفر اعلام شد. اين رقم به رکورد تاريخي بيکاري در فرانسه در سال 1997 با سه ميليون و 190 هزار بيکار بسيار نزديک است.




                            
                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.

برچسب ها: اتحادیه ، فرانسه ، پارلمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.