سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مطرح شد

اظهار نظر سرلشکر فیروزآبادی درباره سقوط جنگنده‌هاي سعودي در تنگه هرمز

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت:‌ اگر تجاوزی از هر جایی مانند آمریکا، عربستان و یا جای دیگری به آب‌های سرزمینی ما صورت بگیرد، پاسخ داده شده و همان‌گونه که تا به حال گفتیم به ملت اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعي ـ امنيتي باشگاه خبرنگاران، سرلشکر "سيدحسن فیروز‌آبادی"، عصر امروز در حاشیه کنگره ملی 7 هزار زن شهید کشور در جمع خبرنگاران، درباره مذاکره با آمریکا اظهار داشت: هرگاه آمریکا حقوق ملت‌های منطقه را به رسمیت بشناسد و نظام سلطه را کنار بگذارد، در شرایطی برابر و با رعايت احترام متقابل، مانعی برای مذاکره نمی‌بینیم و هر وقت که آنها(آمريکايي‌ها) علاقه داشتند در این مسیر حرکت کنند علائم را دریافت خواهیم کرد.
 
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح افزود: الحمد‌الله آثار تحول در  جامعه آمریکا مشهود است و جنبش "وال‌استریت"، یک چراغ راه است که قدرتمندان آمریکایی را به کوتاه آمدن از بسیاری سیاست‌هايشان مجبور می‌کند؛ در همين زمينه مي‌توان به اعتراف یکی از مقامات آمریکایی اشاره کرد مبنی بر اینکه "آمریکا دیگر نمی‌تواند نظرش را به سایر کشورها تحمیل کند"، که اين جمله، گواهی بر این ادعا است.  
 
وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام براي اختلاف‌انگيزي ميان شیعه و سنی تصريح کرد:‌ آن‌چه در حال وقوع است جریان وهابیت مسلح است که سلاح را بر اندیشه پوسیده چند صد ساله خود سوار کرده‌اند؛ آنها توسط انگلیسی‌ها به چاه‌های نفت مسلط شده و از درون‌شان گروهی مثل القاعده که نه سنی و نه شیعه است، بیرون آمد.  
 
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنین در رابطه با فتنه 92 اظهار داشت: این فتنه را خیلی بزرگ نکنید، آن‌چه گفتم براي هوشیاری بیشتر بود، تا غفلت نکنیم. رهبر هوشیاری داریم که سررشته همه امور در دست اوست و بداخلاقی‌ها هم اثری ندارد.  
 
فيروزآبادی در ادامه با اشاره به اتهامات مطرح شده عليه سپاه پاسداران، مبنی بر دخالت در انتخابات نظام پزشکی گفت: آن‌چه که برخی مقاماتی که فکر می‌کنند صاحب قدرت هستند مطرح کردند یک حرف غیرقانونی بوده و حضور بسیج جامعه پزشکی در انتخابات جامعه پزشکی، کاملا قانونی و اظهار نظر اطلاعاتی سپاه و برخی سازمان‌های اطلاعاتی هم قانونی است. من به عنوان یک پزشک، انتخابات را سالم می‌دانم، به خصوص که پزشکان نظارت ویژه‌ای بر آن داشتند.  
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر انتشار خبر سقوط سه فروند هواپیمای جنگنده عربستانی در تنگه هرمز تصریح کرد: کشورهای کویت، عربستان، بحرین، قطر و امارات با ما همسایه بوده و در آب‌های خلیج فارس اشتراکاتی دارند، البته آب‌هایی که مربوط به منافع اقتصادی هر کشور است، مرز آبی محسوب نمی‌شود.  
 
فیروزآبادی تاکید کرد: اگر تجاوزی از هر جایی مانند آمریکا، عربستان و یا جای دیگری به آب‌های سرزمینی ما صورت بگیرد پاسخ داده شده و همان‌گونه که تا به حال گفتیم به ملت اعلام می‌شود؛ اما پرواز هواپیماهای کشورهای همسایه در خلیج فارس در آب‌های بین‌المللی مانعی نداشته و تهدید محسوب نمی‌شود؛ البته ممکن است به خاطر همسایگی، خطاي چشم برای دیگران به‌وجود بيايد و فکر کنند که هواپیماها در آب‌های ايران افتاده‌اند، که اين امر نباید بهانه‌ای برای بر هم زدن اتحاد مسلمانان باشد.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: فیروز ، آمریکا ، شیعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۵ فروردين ۱۳۹۲
سلام خسته نباشيد لطف كنييد از اين به بعد فونت خط را بزرگتر و برجسته تر كنييد چشامون ضعيف ميشن