سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حمایت از سمن ها باید هدفمند و ساماندهی شده باشد

مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: جامعه شناخت کافی از خدمات سازمان های مردم نهاد ندارد و این ما هستیم که باید مردم را با خدمات این مجموعه ها آشنا کنیم .

 دبیر دومین جشنواره ملی اتفاق ومدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران  گفت: سازمان های مردم نهاد به عنوان تشکل های مردمی فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را در سراسر دنیا مدیریت می کنند. این تشکل ها به عنوان بازوان تصمیم ساز و اجرایی دستگاه ها، نهادی مردمی و از جنس مردم هستند و به این دلیل که دغدغه های مردم و مباحثی که مورد نیاز آنهاست را بهترتشخیص می دهند، مردم نیز پذیرش بهتری از سمن ها دارند.
زارعی افزود: سمن ها مجموعه هایی غیر انتفاعی و غیر سیاسی هستند که بدون هیچ انتظاری و بی منت وارد عرصه شده و صادقانه خدمات و توانایی های خود را برای جامعه به اجرا می گذارند.
مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: جامعه شناخت کافی از خدمات سازمان های مردم نهاد ندارد و این ما هستیم که باید مردم را با خدمات این مجموعه ها آشنا کنیم و ظرفیتی که این آشنایی را به نمایش می گذارد، نمایشگاه اتفاق است.
دبیر دومین جشنواره ملی اتفاق بیان داشت: در این جشنواره برترین سمن های کشور به مردم معرفی می­شوند. بازدید سمن ها از نمایشگاه نیز موجب تبادل تجربه و در نتیجه آشنایی سمن ها با دستاوردهای یکدیگر می­شود.
 زارعی گفت: نگاه ما به سمن ها نگاهی غیردولتی است. باید این ادبیات از سمن ها برداشته شود که متکی به دولت باشند. سمن ها اگر نیازمند حمایت دولت باشند، مورد حمایت دستگاه دولتی قرار می­گیرند.
دبیر دومین جشنواره ملی اتفاق ادامه داد: حمایت از سمن ها باید هدفمند و ساماندهی شده باشد تا اثرگزاری آن مشخص شود. باید ساماندهی کنیم که چه طرح ها و تشکل هایی اولویت دارند. یکی از مهمترین اهداف ما در برگزاری جشنواره اتفاق رعایت عدالت در توزیع حمایت هاست که به همین دلیل بنا داریم در خروجی جشنواره سمن ها را رتبه بندی کنیم.
مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: جشنواره و نمایشگاه  اتفاق 2 به همت سمن های مردم نهاد تشکیل شده و تمامی فعالیت های آن توسط جوانان فعال سمن­ها صورت گرفته است. در این جشنواره ارزیابی سمن ها در سه قالب ارزیابی ساختار و تشکیلات سمن ها، ارزیابی تعداد فعالیت هایی که طی دو سال اخیر انجام داده اند و ارزیابی یک فعالیت از هفده فعالیتی است که به سمن ها پیشنهاد شده و سمن ها آن را انتخاب کرده اند، انجام می شود. میانگین این سه مولفه نمره سمن را تشکیل می دهند. /ل
برچسب ها: سمن ، هدفمند ، ساماندهی ، مشارکت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.