سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

در نوروز، کجاي ايران را بگرديم؟(227)

بازفت؛ بهشت روی زمین در استان چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

منطقه بازفت، در فاصله 190 کیلومتری شهر شهرکرد؛ مرکز استان چهارمحال و بختیاری، سرچشمه رودهای فلات مرکزی و جنوبی ایران است.

بهار بازفت،  تصویری زیبا و حیرت انگیز از یک اثر هنری را رقم می زند و در دورنمای تصویر آن، آمیزه ای از ترکیب رنگ های سرد و تند طبیعی است. 

تصاویر شاعرانه « تاراز » و شاعرانگی کوه و درخت و دره و رود، ‌میدانی برای زیبا دیدن طبیعت خداست که هرچه بیشتر خیره شوی، به ابعادی تازه تری از « بهشت روی زمین » می رسی.

بهار بازفت، بهار فصل گردشگری ایران است، چرا که هر روز، این منطقه در فصل بهار به رنگی زیبا آراسته می شود و ممکن است روز بعد ،رنگهایی که پیش تر دیده ای، دیگر در طبعیت روز بعد نبینی.

وجود بافت و کوچ عشایر در فصل بهار، این منطقه را به « اکو موزه » بزرگ کشور تبدیل کرده و کوچ عشایر و زندگی عشایری و مناطق بکر این منطقه گنجینه طبیعی ایران است که حداقل باید یک بار خودتان آن را ببینید.

گوناگونی زیبایی های طبیعی منطقه به شکلی است که بخش بازفت را به عنوان یک منطقه چهار فصل گردشگری معرفی کرده و در این منطقه از شهرستان کوهرنگ، گیاهان در حاشیه هایی از انبوهی برف رشد می کنند و تابلوهای زیبایی از خلقت خداوند را به نمایش می گذارند.

وجود چند چشمه سار خنک و خروشان، رودخانه های جاری بازفت و زاینده رود و کارون، رنگ طبیعی بهار و کوچ عشایر و زندگی عشیره ای نیز به این زیبایی خدادادی و طبیعی اعجاب انگیز افزوده است. /ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.