سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

آماده باش کامل آتش نشانان اصفهان در شب چهارشنبه پایانی سال

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان گفت: برای حفظ ایمنی شهروندان و پیشگیری از حوادث ناگوار در شب چهارشنبه آخر سال، همه نیروهای آتش نشانی آماده باش هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، آتشپاد بهزاد بزرگزاد اظهار کرد: تمام فرماندهان ارشد عملیاتی برای چهارشنبه آخر سال در حال آماده باش قرار دارند و مرخصی همه نیروهای سازمان لغو شده است.

وی اضافه کرد: 15 دستگاه موتورسیکلت برای عملیات اطفاء حریق تجهیز و آماده شده تا با گشت زدن در سطح شهر، در صورت بروز حادثه آن را مهار کند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: این سازمان علاوه بر آموزش های مورد نیاز در مدارس با برگزاری برنامه های تلویزیونی و رادیویی به اطلاع رسانی به والدین، جوانان و نوجوانان اقدام کرده است.

بزرگزاد اعلام کرد: جوانان و نوجوانان 16 تا 22 سال و گروه سنی هشت تا 15 سال بیشترین گروه آسیب دیده در حوادث چهارشنبه سوری بوده اند.

وی از والدین خواست تا به طور نامحسوس رفت و آمد فرزندان شان را کنترل و وسایل شخصی آنان را برای اطمینان از نبود مواد آتش زا مورد بازدید قرار دهند.

بزرگزاد تاکید کرد: والدین باید آثار و عوارض بسیار خطرناک بازی با مواد محترقه، منفجره و آتش را به کودکان و نوجوانان یادآوری و آنان را از این کار خطرناک بازدارند.

وی پرتاب مواد آتش زا به هوا و افتادن آنها در پشت بام، بالکن منازل و روی شاخه های خشک درختان را از عوامل عمده بروز آتش سوزیها در چهارشنبه آخر سال عنوان کرد.
وی به شهروندان در خصوص پارک کردن خودرو در کوچه و معابر تنگ هشدار داد و افزود: آتش بازی در نزدیکی وسایل نقلیه حامل بنزین و مواد سوختنی به ویژه در صورت نشت بنزین بسیار خطرناک است.

وی ظهار کرد: در چهارشنبه پایانی سال گذشته 32 مورد آتش سوزی به سامانه 125 سازمان آتش نشانی اصفهان گزارش شد.

وی با بیان اینکه بیشتر آتش سوزی ها از نوع خیابانی بود، افزود: در صورتی که نیروهای عملیاتی به موقع در صحنه حاضر نمی شوند، امکان ایجاد حریقهای گسترده وجود داشت.

بزرگزاد ازصاحبان فروشگاههای مواد شیمیایی و رنگ فروشی ها خواست تا از فروش هرگونه مواد آتش زا و مواد شیمیایی که در ساخت مواد منفجره به کار می رود به کودکان و نوجوانان خودداری کنند.

وی اضافه کرد: در چهارشنبه آخر سال جاری خودروها و نیروهای آتش نشانی اصفهان در سطح شهر مستقر است و سامانه 125 این سازمان نیز آماده پاسخگویی به شهروندان خواهد بود/ع.

برچسب ها: آماده ، باش ، کامل ، آتش ، نشانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.