سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزينه در فرهنگ سازي ترافيک، سرمايه گذاري است

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: فرهنگ آموزش ترافيك حلقه مفقوده مشكل ترافيك است و هر گونه موفقيت در اين حوزه وابسته به آموزش و فرهنگ‌سازي است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ،سردار حسين رحيمي  در جلسه بررسي اقدامات سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در حوزه آموزش و ارتقاي فرهنگ ترافيك  افزود:انصافاً با همکاري مشترک سازمان ترافيك و پليس راهور اقدامات بسيار خوبي در زمينه فرهنگ­سازي ترافيك صورت پذيرفته و به هر ميزان که در اين زمينه هزينه كنيم، در واقع هزينه نکرده­ايم بلکه سرمايه‌گذاري كرده‌ايم. 
وي با اشاره به اين كه در چند سال اخير گام‌هاي بزرگي در بحث تغيير رفتارهاي ترافيكي در تهران برداشته شده، اظهار كرد: به عنوان نمونه برگزاري دوره‌هاي آموزشي ويژه رانندگان تاكسي به صورت مستقيم باعث تغيير رفتار مثبت در تاكسيراناني که اين آموزش­ها را فرا گرفته­اند، شده است. 
سردار رحيمي با بيان اين كه در بحث آموزش ترافيك بايد همه اقشار جامعه مورد توجه قرار گرفته و با هر قشر به صورت جداگانه كار كنيم، تصريح كرد: يكي از دلايل اصلي اين كه تعداد كشته‌هاي ناشي از تصادفات رانندگي در تهران طي چند سال اخير پايين آمده، توجه به فرهنگ‌سازي در حوزه ترافيك بوده است. 
وي با تأكيد بر اين كه در هر قشري كه مورد آموزش‌هاي ترافيكي قرار گرفته شاهد بهبود رفتارهاي آن قشر بوده‌ايم، اضافه كرد: به عنوان نمونه در بحث سرويس مجاز مدارس، نه در سال تحصيلي گذشته و نه در دو فصلي كه از سال تحصيلي جديد مي­گذرد يك دانش‌آموز كشته و حتي مجروح نشده و اين به آموزش رانندگان اين سرويس­ها بر مي­گردد.
رييس پليس راهور تهران بزرگ در پايان خاطرنشان كرد: آموزش و فرهنگ­سازي رمز موفقيت شهرداري تهران و پليس در كنترل ترافيك و كاهش تصادفات رانندگي و تلفات ناشي از آن است و اين دو نهاد خدمت‌گزار موضوع مهم فرهنگ‌سازي در حوزه ترافيك را به عنوان يك هدف مشترك در دستور كار سال 92 خود قرار داده‌اند./ف
برچسب ها: هزینه ، فرهنگ ، ترافیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.