سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکيد دبيرکل اکو بر گسترش همکاري هاي تجاري انرژي؛

هنوز انتظارات در زمنيه همکاري هاي انرژي برآورده نشده است

دبيرکل اکو با تاکيد بر اينکه انتظارات در زمينه مبادلات تجاري و انرژي بين کشورهاي اکو برآورده نشده است، گفت: بايد همکاري هاي بين المللي را در جهت رسيدن به اهداف مورد نظر توسعه دهيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ شميل العسگروف در سومين نشست وزيران انرژي نفت، در کشورهاي عضو سازمان همکاري اقتصادي اکو با بيان اين مطلب گفت: منطقه اقتصادي اکو به عنوان يک منطقه بسيار مهم از نظر انرژي در جهان مطرح است و از آنجا که اين منطقه عرضه کننده اصلي انرژي در دنيا و تقاضاي اين انرژي رو به بالاست و در آينده شاهد افزايش رو به رشد خواهيم بود، از اين رو منطقه اکو فرصت هاي زيادي را براي ارائه انرژي در بين کشورهاي عضو فراهم کرده است.

وي تصريح کرد: اين مسئله براساس اهداف هزاره سوم خواهد بود و همکاري هاي انرژي را بايد افزايش داد.

العسگروف اضافه کرد: سه اولويت مهم براساس اجلاس 2012 در بين کشورهاي عضو مورد بحث و بررسي قرار گرفت که اين سه اولويت به منظور مسائل انرژي تجديدپذير بسيار مهم است و خواستار گسترش روابط انرژي و توليدات انرژي و شبکه گسترده انرژي در بخش هاي مختلف هستيم و بايستي با توجه به پيشينه اي که از اين صنعت وجود دارد توجه ويژه اي داشت.

وي ضمن اشاره به جلسات برگزار شده در سالهاي 2010 تاکنون، گفت: تصميم گيري براي تحقق اجلاس براساس کار کارشناسي صورت گرفته که اين اجلاس در زمينه هاي برق و ذغال سنگ و تبادل انرژي همکاري هاي گسترده اي داشتند که اين نشست ها رضايت بخش نبوده و بسياري از انتظارات براساس اهداف مورد نظر طراحي شده برآورده نشده است.

بايستي يک چارچوبي براي تشديد همکاري ها و حمايت هاي کشورهاي اکو و ساير سازمان هاي بين المللي براي رسيدن به اهداف مورد نظر در سال 2015 ترسيم شود.

وي ادامه داد: کشورهاي عضو اکو در حال توسعه اند و همکاري هاي مناسبی بین کشورهای عضو اکو وجود دارد. بايد تلاش گسترده اي در جهت رسيدن به اهداف مورد نظر صورت گيرد.

وي خاطرنشان کرد: اگر بتوانيم پروژه ها را گسترش دهيم، فرصت هاي زيادي را براي افزايش همکاري هاي تجاري، انرژي با شبکه برق امکان سنجي، همچنين احياي منابع انرژي تجديدپذير در بين کشورها مي تواند زمينه را براي تبادلات اطلاعاتي فراهم کند.

العسگروف اضافه کرد: همچنين بايد همکاري در زمينه نفت و گاز طبيعي در بين کشورهاي عضو اکو ارتقاء دهيم.
عسگروف خاطرنشان کرد: نهادها و موسسات مالي کشورهايي که مي توانند کمک هاي فني به ما بدهند، از آنها خواستاريم که در اين زمينه کمک کنند تا از منابع جهاني و تشکل هاي خاص براي توسعه پروژه ها استفاده کنيم و در اين زمينه مذاکراتي در بين کشورهاي عضو صورت گرفته که اطلاعات کافي را در جهت ارتقاي سيستم شبکه انرژي و تبادل تجاري جمع آوري کنيم./س
برچسب ها: اکو ، انرژی ، همکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.