سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاردين:

بايد جلوي توطئه‌هاي اسرائيل و جنگ‌طلبان آمريكايي عليه ايران را گرفت

"مرتضي حسين" در مقاله جديدي كه تحت عنوان "چرا ما بايستي در مقابل نتانياهو و جنگ طلبان آمريكائي كه خواهان جنگ با ايران هستند بايستيم" به خشم نتانياهو از موفقيت مذاكرات هسته اي آلماتي اشاره مي كند و معتقد است كه بايستي جلوي كارشكني نتانياهو و جنگ طلبان آمريكائي در قبال برنامه هسته اي ايران گرفته شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردين، مرتضي حسين در ابتداي مقاله خود به لزوم مقابله با تلاش "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي براي تحريك قدرتهاي غربي به حمايت از وي در صورت تجاوز احتمالي عليه ايران مي نويسد "هيچ زماني به اندازه امروز كه نتايج موفقيت آميزي از ديپلماسي بدست آمده است براي مقابله با لابي رژيم صهيونيستي و تحريكات صورت گرفته از سوي نخست وزير آن رژيم كه خواهان تجاوز نظامي عليه جمهوري اسلامي ايران است مناسب بنظر نمي رسد." 

نويسنده اشاره مي كند كه پروژه "ايران هراسي" كه از سوي نتانياهو و لابي صهيونيستي برنامه ريزي شده، سابقه اش به دهه 90 ميلادي مي رسد و در اين باره مي افزايد "نتانياهو در 10 جولاي سال 1996 در سخنراني اي كه در جريان برگزاري نشست كنگره آمريكا داشت، مدعي شد كه جمهوري اسلامي ايران خواستار دستيابي به امكان ساخت سلاح هسته اي است و اين مسئله را تهديدي عليه تمامي جهان قلمداد نمود. 

وي پيش از آن نيز نخستين هشدارش را در اين باره اظهار نموده بود و آن در سال 1992 ميلادي در كنست رژيم صهيونيستي بود که در اين باره مدعي شد "در عرض سه تا پنج سال ما مي توانيم با ايراني مواجه شويم كه به قابليت ساخت سلاح هسته اي دست يافته است. وي اين ادعا را در كتابش تحت عنوان "مبارزه با تروريسم" كه در سال 1995 ميلادي منتشر شده است نيز تكرار نمود و باز مدت زماني را براي اين ادعاي خود مطرح نمود." 
نويسنده در ادامه با اذعان به پيشرفت مذاكرات هسته اي كشورمان با قدرتهاي جهاني در آلماتي قزاقستان مي افزايد "هم اكنون ايران اظهار داشته كه بخشي از اورانيوم غني سازي شده را به سوخت هسته اي تبديل كرده است تا حسن نيت خود را نشان دهد. نتايج رسيده از مذاكرات اخير نيز خوش بينانه و خوب بوده اند و بازيگران عقلاني به خوبي در حال عمل هستند. در اين ميان اما نتانياهو حاضر به پذيرش اين نتايج  نيست و هنوز هم مي خواهد مهندسي جنگ عليه جمهوري اسلامي ايران را در اختيار داشته باشد. براي نتانياهو جنگ طلبان صهيونيست برنامه هسته اي ايران و طرح اين مسئله صرفا يك بهانه است." 

نويسنده در ادامه مي افزايد كه برخلاف نتانياهو حتي دستگاههاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي نيز اذعان كرده اند كه برنامه هسته اي كشورمان صلح آميز است و در ادامه مي افزايد "مقامات اطلاعاتي و نظامي آمريكائي و رژيم صهيوينستي و حتي مقامات و كارشناسان آژانس انرژي اتمي همگي بر اين نظرند كه ايران قصد ساخت سلاح هسته اي را ندارد و در آينده نيز قصد ندارد تا چنين برنامه اي را دنبال كند. اما نتانياهو و جنگ طلبان آمريكائي كماكان بر اين نظرند كه برنامه هسته اي ايران ماهيت نظامي دارد و دائما مدعي هستند كه مذاكرات با ايران نتيجه معكوس دارد." 

نويسنده در ادامه به مخالفت مقامات ارشد اطلاعاتي و امنيتي رژيم صهيونيستي با جنون پردازي هاي نتانياهو براي حمله نظامي عليه ايران مي پردازد و مي افزايد "در سال 2011 نيز "مئير داگان" رئيس پيشين موساد اظهار داشت كه ايران قصد ساخت سلاح هسته اي را ندارد و در صورت حمله نظامي احتمالي رژيم صهيونيستي عليه تاسيسات هسته اي آن كشور ايرانيان بيش از گذشته ترغيب خواهند شد تا از پيمان منع گسترش سلاح هاي كشتار جمعي (ان پي تي) خارج شوند و به نتانياهو هشدار داد تا از مواجهه نظامي با جمهوري اسلامي ايران بپرهيزد. "يووال ديسكين" رئيس پيشين دستگاه اطلاعاتي "شين بت" رژيم صهيونيستي نيز به نتانياهو هشدار داده بود تا از حمله نظامي عليه ايران بپرهيزد و اظهار داشته بود كه نتانياهو قصد دارد تا با افكار عمومي آمريكائي ها براي همراه ساختن آنان با خود در مقابله با ايران بازي كند. اين مسئله نشان مي دهد كه ميان نتانياهو و مقامات اطلاعاتي رژيم صهيونيستي اختلاف نظرهاي شديدي بر سر برنامه هسته اي ايران وجود دارد." 

وي در ادامه به تبعات تجاوز رژيم صهيونيستي عليه ايران براي آن رژيم و دولت آمريكا مي پردازد و مي گويد "نتانياهو مجبور شده تا به تبعات حمله نظامي احتمالي عليه ايران و نظرات مقام هاي امنيتي رژيم صهيونيستي كه نظري مخالف با وي دارند توجه نمايد. در صورت حمله اي نظامي از سوي نتانياهو عليه ايران اين تنها رژيم صهيونيستي نخواهد بود كه از تبعات چنين تجاوزي متاثر خواهد شد بلكه دولت آمريكا نيز در سوريه درگيري هاي بيشتري خواهد داشت. هرگونه تجاوزي از سوي رژيم صهيونيستي عليه ايران مي تواند به ضرر منافع استراتژيك آمريكا در خاورميانه باشد. مقامات ارشد امنيتي و نظامي آمريكائي نيز متوجه اين خطر هستند كه از جمله آنها مي توان به "زبيگنيو برژينسكي" مشاور پيشين امنيت ملي آمريكا اشاره كرد كه تبعات اقتصادي حمله نظامي احتمالي آمريكا عليه ايران را براي "طبقه متوسط" آمريكا غير قابل تحمل خوانده بود. ژنرال "مارتين دمپسي" رئيس ستاد مشترك نيروهاي مسلح آمريكا نيز اخيرا اظهار داشت كه آمريكا تمايلي با مشاركت با رژيم صهيونيستي در صورت حمله احتمالي آن رژيم عليه ايران ندارد." 

نويسنده به تحركات ضد ايراني اخير جمعي از سناتورهاي آمريكائي اشاره مي كند و مي افزايد "ليندسي گراهام" سناتور جمهوريخواه و "رابرت مندنز" سناتور دموكرات اخيرا طرحي را ارائه داده اند كه در آن از حمله نظامي احتمالي رژيم صهيونيستي عليه تاسيسات هسته اي ايران حمايت شده است. تلاش هاي گسترده اي از سوي لابي صهيونيستي و جمهوريخواهان در آمريكا ديده مي شود كه در صددند تا تحريم هاي اقتصادي را عليه ايران را افزايش دهند و در روند مذاكرات ايران و كشورهاي غربي كارشكني كنند. بايستي نشان داد كه نتانياهو و همراهانش در آمريكا خواهان كارشكني در مسير مذاكرات هسته اي ايران و تعامل آمريكائي ها با ايران در اين زمينه هستند. بايستي پيش از آن كه دير شود وي و همراهانش به حاشيه رانده شوند." 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.