سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داورآرژانتینی جشنواره پویانمایی تهران:

انیمیشن‌های ایرانی شگفت انگیزند

کارگردان آرژانتینی گفت: تکنیک های گوناگونی که انیماتورهای ایرانی استفاده می کنند به نظر من بسیار جذاب است. همچنین ازاین‌که موضوع های فرهنگی ایران را وارد انیمیشن کرده اند خیلی لذت بردم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،خوان پابلو زاراملا متولد 1972 آرژانتین. کارگردان وپویانمای مستقل در هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به عنوان داور مسابقه بین الملل حضور دارد.
زاراملا در حاشیه‌ی برگزاری جشنواره پویانمایی در تهران مخاطبان جشنواره انیمیشن را بسیار گسترده دانست و گفت: افراد زیادی از تمام قشرها اعم از دانشجویان هنر، فعالان عرصه پویانمایی، مردم عادی و... مخاطب انیمیشن هستند و دوست دارند به تماشای این نوع فیلم بپردازند،هرچنداستفاده ازاینترنت دسترسی به بسیاری از انیمیشن ها را آسان کرده،اما برگزاری جشنواره های این چنینی هم بسیار در معرفی آثار و کمک به انتخاب مخاطب تاثیر گذار است.  
داور بخش مسابقه بین الملل هشتمین جشنواره پویانمایی از شرکت دراین جشنواره اظهار خوشحالی کرد وافزود: من از سال ها قبل جشنواره پویانمایی تهران را می شناختم و در گذشته به عنوان شرکت کننده در آن حضور داشتم. امسال نیز، هم در هیات انتخاب و هم در بخش های دیگربا انیماتورهای توانمند و هنرمندی آشنا شدم و این آشنایی برایم بسیار ارزشمند است.
زاراملا فیلم‌های کوتاه مستقلی را کارگردانی کرده که همه آن فیلم در معتبر ترین جشنواره های سراسر دنیا برنده جایزه شده اند.  
وی در آرژانتین موفق شد دو سال پیاپی جایزه بهترین فیلم INCAA وجایزه کوندور پلانا را از آن خود کند. به واسطه کارهای اولیه اششروع به کار روی پویانمایی تبلیغاتی کرد و آگهی هایی را برای شرکت های صاحب نام بین المللی کارگردانی کرد.  
در سال 2010 جشنواره انسی برنامه ویژه ای با آثار او ترتیب داد. آخرین فیلم کوتاه او تابناک برنده بیش از 150 جایزه بوده است، از جمله جایزه تماشاگران و جایزه فیپرسی(فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم) در انسی 2011. /ص
برچسب ها: داور ، جشنواره ، پویانمایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.