سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پایان سفر دو روزه به استان هرمزگان

رحیمی: دولت تلاش دارد هرمزگان را به قطب صنعت کشور تبدیل کند

معاون اول رئیس جمهور دولت مصمم است استان هرمزگان را به قطب اصلي صنعت تبديل کند که با وجود استعدادها و ظرفيت هاي خدادادي موجود در اين استان، تحقق اين امر دور از دسترس نخواهد بود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمدرضا رحيمي ظهر امروز (سه شنبه)‌ در پايان سفر دو روزه خود به استان هرمزگان پيش از بازگشت به تهران در گفتگو با خبرنگاران گفت: دولت مصمم است استان هرمزگان را به قطب اصلي صنعت تبديل کند که با وجود استعدادها و ظرفيت هاي خدادادي موجود در اين استان، تحقق اين امر دور از دسترس نخواهد بود .

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به تصميمات اتخاذ شده در جلسه کارگروه توسعه زيربنايي سواحل درياي عمان که دوشنبه شب در استانداري هرمزگان برگزار شد، تصريح کرد : در اين جلسه وزارت کشور مکلف شد نسبت به ارتقاء شش شهرداري استان اقدام کند و کارگروهي را براي عمران شهري استان تشکيل دهد تا نواقص و کمبودها را با اختصاص بودجه مناسب جبران نمايد .

رحيمي افزود :‌ وزارت نيرو نيز مکلف شد با راه اندازي نيروگاه «گنو» تا خرداد ماه سال 92 مشکلات برق صنعت و خانوارهاي استان را رفع کند.

وي از تصميم ديگري در جلسه کارگروه توسعه زيربنايي درياي عمان خبر داد که بر اساس آن مقرر شد وزارت بهداشت با همکاري گمرک نسبت به واردات و ترخيص 10 دستگاه آمبولانس از منطقه آزاد قشم براي استفاده در استان هرمزگان اقدام کند .

معاون اول رئيس جمهور در ادامه با اشاره به برنامه هاي وزارت نفت براي گاز رساني به شهرها و روستاهاي هرمزگان اظهار داشت : مقرر شد وزارت نفت 10 ميليارد تومان براي تسريع در گازرساني به شهرها و روستاها اختصاص دهد تا مردم بتوانند از نعمت گاز بهره مند شوند.

رحيمي همچنين از تفويض اختيار کامل سازمان شيلات به استاندار هرمزگان به عنوان مصوبه اي ديگر نام برد و افزود :‌ قرار شد استاندار هرمزگان بتواند با اختيار کامل براي صدور پروانه صيادي تصميم گيري کند تا زمينه گسترش شيلات و اشتغالزايي در اين بخش فراهم شود.

وي ادامه داد : سازمان مناطق آزاد نيز مکلف شد نسبت به تبديل جاسک به منطقه ويژه اقتصادي اقدام کند که البته دولت براي اين منظور لايحه لازم را تقديم مجلس خواهد کرد تا اين اتفاق مثبت هرچه زودتر شکل بگيرد .

معاون اول رئيس جمهور همچنين با اشاره به برنامه هاي وزارت راه و شهرسازي از تکميل مسير بندر عباس-جاسک-کنارک بعنوان مصوبه اي ديگر ياد کرد و افزود : با حضور وزير راه و شهرسازي مقرر شد با اختصاص 180 ميليارد تومان بخش هاي باقيمانده از اين مسير هرچه زودتر تکميل شود.

رحيمي در بخش ديگري از سخنان خود به برنامه هاي انجام شده طي دو روز سفر اشاره کرد و گفت : کارخانه پتروصنعت گامرون که روز دوشنبه افتتاح شد، داراي توليدات منحصر به فردي در سطح خاورميانه است و مي تواند براي صنعت استان بسيار مفيد باشد.

وي همچنين به بهره برداري از مرکز پرتو درماني و شيمي درماني اميد و مرحله دوم بيمارستان شهيد محمدي اشاره کرد و گفت: بيمارستان 32 تختخوابي شهرستان بشاگرد نيز از طرح هايي بود که روز دوشنبه افتتاح شد و دسترسي مردم بشاگرد به خدمات پزشکي را آسان کرد.

معاون اول رئيس جمهور افزود : کارهاي زيادي در دولت دهم در شهرستان بشاگرد انجام شده و 67 مصوبه در سفرهاي استاني به اين منطقه اختصاص يافته است که بيمارستان 32 تختخوابي بشاگرد نيز يکي از اين مصوبات بود .

وی خاطرنشان کرد : روز دوشنبه سفري به جاسک انجام شد و از روند ساخت موج شکن و اسکله در منطقه دوم دريايي ولايت که از مصوبات سفر مقام معظم رهبري است، بازديد به عمل آمد.

رحيمي با اشاره به فرودگاه موجود در شهرستان جاسک خاطر نشان کرد: با موافقت وزير راه و شهرسازي قرار شد هماهنگي هاي لازم بعمل آيد و در هفته يک پرواز مسافربري در اين فرودگاه داير شود .

وي از افتتاح پل حسنلنگي ، 120 کيلومتر راه روستايي و بهره برداري از حدود 7000 واحد مسکن مهر بعنوان برنامه هاي دومين روز سفر ياد کرد و گفت : در پايان اين سفر دو روزه نيز ضمن شرکت در همايش بين المللي خليج فارس، مواضع و ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران نسبت به خليج فارس و کشورهاي منطقه بيان شد.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.