سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت روز درختکاری :

جشنواره رویش در منطقه 13 برگزار شد

همزمان با هفته منابع طبیعی و به مناسبت روز درختکاری ، جشنواره رویش با حضور شهردار منطقه 13 ،مدیران شهری ، شورایاران و با مشارکت حداکثری شهروندان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران   ، در این جشنواره که به ابتکار اداره فضای سبز منطقه 13 وبه مناسبت روز درختکاری برگزار شد ،  بیش از هزار تن از  دانش آموزان و شهروندان منطقه در محدوده شهرک زینبیه به کاشت انواع درخت مثمر و غیر مثمر پرداختند.
در این مراسم مهندس ابراهیم مداحی با اشاره به رویکرد شهرداری منطقه 13 از افزایش شصت و یک صدم درصدی سرانه فضای سبز از ابتدای سال خبر داد و گفت : افزایش فضای سبز عمودی ، ایجاد بوستان های جدید و ایجاد فضای سبز در حاشیه بزرگراه ها ، باعث شده  منطقه سیزده رتبه دوم فضای سبز در شهر تهران را به خود اختصاص دهد.
وی همچنین با اشاره به ساخت هزار  و صد متر فضای سبز عمودی در منطقه گفت: امسال فضای سبز عمودی ساختمان ستادی امام علی با مساحت 200 متر در ناحیه یک و فضای سبز ساختمان ستادی میوه و تره بار با مساحت 250 متر در ناحیه 4 ایجاد شده است.
شهردار منطقه وجود شصت و هشت بوستان در محدوده منطقه 13 را نشانه توجه ویژه به بحث فضای سبز دانست و افزود : بر اساس آخرین آمار ها بیش از چهل و شش هزار درخت در سطح منطقه 13 وجود دارد.
ابراهیم مداحی گونه غالب درختان سطح منطقه را چنار ، توت نرک ، توت کاکوزا ، اقاقیا و نارون معرفی کرد و افزود : اغلب این درختان به دلیل پهن برگ بودن قابلیت جذب آلودگی هوا و اکسیژن سازی بیشتری را نیز دارند.
وی همچنین  با اشاره به اجرای طرح کاشت و توزیع نهال در میان شهروندان  ادامه داد : این طرح با استقبال بی نظیر شهروندان و اهالی محلات رو به رو شد به طوری که از آغاز اجرای طرح تا کنون  هزاران نهال رایگان میان شهروندان توزیع و در منازل آنها کاشته  شده است که این طرح همچنان از طریق مراکز گل و گیاه منطقه 13 ادامه دارد.
شهردار منطقه 13 تصریح کرد : توزیع  نهال های رایگان از امروز پانزدهم اسفند ماه در بوستان سیمرغ ، بوستان خیام ، پیروزی ، صبا آغاز شده که  شهروندان با مراجعه به  یکی از بوستان ها می توانند نسبت به دریافت نهال و کاشت ان در منزل خود اقدام کنند.
مداحی در خاتمه آموزش بیش از شش هزار نفر ساعت از شهروندان منطقه ، توسعه مراکز گل و گیاه و افزایش تعداد آنها از یک مرکز به سه مرکز و همچنین اجرای طرح کاشت نهال در منازل شهروندان را از جمله اقدامات شهرداری منطقه 13 در حوزه فضای سبز در سال جاری نامید.
این مراسم که با حضور گسترده شهروندان علاقه مند ، دانش آموزان و سایر اقشار همراه بود ، برنامه های ویژه ای  اجرا و بسته های فرهنگی بین شهروندان توزیع شد. /ل
برچسب ها: جشنواره ، رویش ، درختکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.