سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوء استفاده آمریکا از ترس کشورهای عربی خاورمیانه و گسترش معاملات اسلحه

آمریکا با اعلام این که برنامه های هسته ای ایران می تواند امنیت را در کشورهای عربی و خاورمیانه از بین ببرد، توانست میزان خرید اسلحه توسط کشورهای را افزایش داده و به این شکل برخی از بحران های اقتصادی خود را کاهش دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه الاهرام، روزنامه واشنگن پست نوشت: با وجود نتایج مثبت بررسی مسایل هسته ای ایران که در پایان ماه گذشته در قزاقستان برگزار شد اما کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بر وحشت خود افزوده و اقدام به بستن قراردادهای اسلحه با آمریکا به ارزش 83.3 ملیارد دلار کردند.

روزنامه واشنگتن در ادامه افزود: عربستان با خرید هواپیماهای جنگنده به ارزش 30 میلیارد دلار در رده اول،  قطر  با 6 میلیارد دلار، عمان با 5 میلیارد دلار، کویت با 4.2 میلیارد دلار و امارات 3 میلیارد دلار در ردیف های بعدی خرید اسلحه از آمریکا قرار گرفتند. کارشناسان بر این عقیده اند تمام مسایلی که اکنون در خاورمیانه در حال جریان است، همگی نقشه های آمریکایی است که با استفاده از ان ها درصدد است بحران های اقتصادی خود را حل کند.  با ترس های توهم آمیزی که به درون کشورهای عربی رخنه کرده است، آن ها در منعقد کردن قراردادهای اسلحه با یکدیگر رقابت می کنند و این مساله می تواند آمریکا را از بحران های خود به در آورد.

ایالات متحده آمریکا از وحشت کشورهای عربی سوء استفاده کرده و توانست علاوه بر این که معاملات اسلحه ای خود را 40 درصد افزایش داد، تسلط خود بر منطقه نفت خیز خاورمیانه را گسترش دهد.

 آمریکا که اکنون در بحران مالی سختی به سر می برد توانست کشورهای عربی را قانع سازد که طرح های هسته ای ایران می تواند امنیت و ثبات منطقه را به هم ریخته و خاورمیانه را به مکانی برای درگیری های طولانی تبدیل کند.

برچسب ها: اسلحه ، قرارداد ، آمریکا ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.