سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز با حضور معاون اول رئيس جمهور و وزير راه و شهرسازي انجام شد؛

افتتاح 6 هزار و587 واحد مسكن مهر، پل حسن لنگي و 120 كيلومتر راه روستايي در هرمزگان

امروز با حضور معاون اول رئيس جمهور و وزير راه و شهرسازي در هرمزگان 6587 واحد مسكن مهر، پل بزرگ حسن لنگي و 120 كيلومتر راه روستايي در سراسر استان به بهره برداري رسيد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل پايگاه اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي، 650 واحد مسكن مهر در شهرستان رودان به نمايندگي از 6 هزار و 587 واحد، امروز با حضور رحيمي معاون اول رئيس جمهور و نيكزاد وزير راه و شهرسازي به بهره‌برداري رسيد.

در اين مراسم به طور نمادين كليد و سند برخي واحدها را به مالكان آنها اهدا كرد.

واحدهاي افتتاح شده در شهرهاي بندرعباس ، بندرلنگه و ميناب با جمعيت بيشتر از 25 هزار نفر قرار دارند.

براي ساخت اين واحد هاي مسكوني260 ميليارد تومان تسهيلات به تعاوني هاي مسكن پرداخت شده است.

امسال در شهرهاي بيشتر از 25 هزار نفر جمعيت 800 ميليارد تومان تسهيلات براي ساخت واحدهاي مسكن مهر به تعاونيها پرداخت شده است و 10 هزار واحد مسكن مهر نيز آبان امسال با حضور رئيس جمهور در هرمزگان به بهره برداري رسيد.

اين پروژه از مصوبات سفر هيات دولت به استان خوزستان و از پروژه هاي مهر ماندگاربه شمار مي رود.

محمدرضا رحيمي معاون اول رييس جمهور پيش از ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح واحد مسكوني مهر در شهرستان رودان اظهار داشت : دولت مصمم است تعهدات خود را در احداث واحدهاي مسكن مهر هرچه زودتر به پايان برساند و استان هرمزگان نيز از استانهايي است كه تعهدات دولت در آن به شكل مطلوبي در حال اجرا است .

رحيمي اظهار اميدواري كرد خدمات دولت روز به روز افزايش پيدا كند و به جايگاهي برسيم كه هر زوج ايراني پس از تشكيل زندگي بتوانند يك واحد مسكوني مناسب در اختيار داشته باشند .

معاون اول رييس جمهور در ادامه شهرستان رودان را شهرستاني زيبا و با مردماني خونگرم و صميمي توصيف كرد و افزود: تلاش خواهيم كرد كاستي‌هاي گذشته را در اين شهرستان جبران نماييم و وضعيت معيشتي ، رفاه و آسايش مردم در اين منطقه را بهبود بخشيم .

رحيمي با بيان اينكه دولت دكتر احمدي نژاد طرحهاي عمراني فراواني را در استان هرمزگان به انجام رسانده است، خاطر نشان كرد :البته اين تلاشها هنوز كافي نيست و براي جبران شايستگي هاي مردم اين استان بايد بيش از اينها تلاش و خدمت رساني شود.

وي با تاكيد بر اينكه استان هرمزگان استاني ممتاز و داراي ظرفيت ها و قابليت هاي فراوان است، افزود : يكي از راه هاي توسعه و تحول در اين استان جذب سرمايه گذاران است كه مسئولان استان بايد نسبت به اين موضوع اهتمام ويژه اي داشته باشند.

افتتاح پل حسن‌لنگي در استان هرمزگان

معاون اول رييس جمهوري در ادامه سفر به استان هرمزگان، پيش از افتتاح شش هزار و 587 واحد مسكن مهر در سطح اين استان، پل حسن لَنگي و راه‌هاي طرفين آن در محور ميناب - بندرعباس را افتتاح كرد.

اين پل داراي 10 دهانه 30 متري با ساختار بتوني و تيرهاي پيش ساخته و داراي 9 پايه ستون و51 شمع و به طول دو هزار و 400 متر راه هاي طرفين در محور بندرعباس - دوراهي ميناب و رودان با سازه بتوني و بهره گيري از تكنولوژي تيرهاي بتوني پيش ساخته، پيش تنيده و پس كشيده است.

براي احداث اين پل كه از سال 1389 عمليات اجرايي آن آغاز شده ، 70 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.

هدف از احداث اين پل كاهش مصرف سوخت و استهلاك وسايل نقليه و تسهيل در رفت و آمد خودروها است.

معاون اول رييس جمهور روز سه شنبه در مراسم افتتاح اين پل در بندرعباس گفت: با احداث پل حسنلنگي محور ميناب – بندرعباس نيز در اين نقطه به بزرگراه تبديل مي شود.

محمد رضا رحيمي افزود: احداث پل حسنلنگي ضمن كاهش تصادفات، روان شدن ترافيك، ارتقاي ايمني و تسهيل در عبور و مرور را به دنبال دارد.

وي تصريح كرد: تلاش و عزم دولت خدمتگزار بر اين است كه در تمام بخش ها به ويژه روستاها و بخش هاي كمتر برخوردار عمران و آباداني حاكم كند.

پل بزرگ حسنلنگي با 10 دهانه سي متري و 400 متر راههاي طرفين با اعتباري افزون بر 70 ميليارد ريال با سازه بتوني و بهره گيري از تكنولوژي تيرهاي بتوني پيش ساخته، پيش تنيده و پس كشيده افتتاح شد.

افتتاح 120 كيلومتر راه روستايي

معاون اول رئيس جمهور 120 كيلومتر راه روستايي در سطح استان هرمزگان را با اعتباري بالغ بر 200 ميليارد ريال به بهره برداري رساند.

120 كيلومتر راه روستايي يكي ديگر از طرحهايي بود كه امروز با بهره برداري از آن 7 هزار و 141 خانوار در 60 روستا از مزاياي آن بهره مند شدند.

اكنون طول راه روستايي آسفالت هرمزگان به 3 هزار و 583 كيلومتر رسيد.

طول راههاي روستايي در حوزه استحفاظي هرمزگان 9 هزار و 937 كيلومتر است كه 3 هزار و 463 كيلومتر آن آسفالت ، هزار و 546 كيلومتر شوسه و 4 هزار و 928 كيلومتر خاكي است.

افتتاح مسجد صاحب الزمان(عج)

معاون اول رييس جمهوري در كنار افتتاح اين پروژه ها مسجد صاحب الزمان (عج) در محدوده مسكن مهر رودان را افتتاح كرد و يك نهال در محوطه آن غرس كرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.