سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

افتتاح بزرگترین پل معلق خاورمیانه در مشگین‌شهر

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور اردیبهشت ماه سال آینده با سفر به مشگین‌شهر بزرگترین پل معلق خاورمیانه را افتتاح می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ یونس اسدی امروز در نشست کار گروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر افزود: قرار است نخستین جشنواره ملی گردشگری و با حضور رئیس جمهور اردیبهشت ماه برگزار شود و در این سفر رئیس جمهور پل معلق خیاو‌چایی و چند طرح عمرانی و گردشگری مشگین‌شهر را به بهره‌برداری می‌رساند.

وی با بیان اینکه شهرستان مشگین‌شهر به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های توسعه گردشگری در استان اردبیل و کشور از ظرفیت‌های بی‌نظیری برخوردار است، گفت: مشگین‌شهر با داشتن ده‌ها آبگرم معدنی و چشمه‌های جوشان جزو مستعد‌ترین منطقه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است به شرط آنکه زیر‌ساخت‌ها در این حوزه تقویت شود.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی  افزود: ما در صورتی می‌توانیم این ظرفیت‌ها را احیا کنیم که نگاه مثبت و سازنده‌ای به حرکت‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه داشته باشیم که برگزاری جشنواره ملی گردشگری با هدف حمایت و جذب سرمایه‌گذاران و آشنایی ایرانیان با فرصت‌های پنهانی و قابل عرضه گردشگری انجام می‌شود.

اسدی ضرورت آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان را در همراهی با ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی یادآور شد و گفت: این ستاد باید بازوان توانمندی همچون نهادهای فرهنگی و خدمات‌رسان داشته باشد تا با مواجهه هزاران گردشگر فضا برای ارائه خدمات مطلوب به آنها مهیا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم همچون نوروز 91 در ایام تعطیلات نوروزی 92 نیز یک جهش 20 درصدی را در ورودی گردشگران شاهد باشیم.

یحیی نقی‌زاده افزود: ما ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی را در تمام شهرها دایر کردیم و جلسات آن را نیز به صورت مستمر برگزار می‌کنیم تا نواقصات احتمالی برطرف شود.

وی سه شهر سرعین، مشگین‌شهر و اردبیل را مقصد عمده گردشگران در ایام نوروز اعلام کرد و گفت: به دلیل داشتن آب‌های گرم معدنی و مجتمع‌های احداثی در این زمینه و همچنین طبیعت سرسبز و بکر مشگین‌شهر بیشترین گردشگران استان را بعد از سرعین و اردبیل میزبان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل  افزود: ما در قالب ستاد تسهیلات سفر سعی کردیم در قالب 16 کمیته همراهی سایر دستگاه‌ها را نیز شاهد باشیم که در این زمینه از حمایت‌های همه جانبه فرمانداری و دیگر دستگاه‌های متولی در همراهی مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قدردانی می‌کنیم که در جهت مهیا کردن فضایی برای سفرهای ایمن و کم‌دغدغه تلاش مضاعفی را انجام داده‌اند./ب

برچسب ها: مشگین ، شهر ، افتتاح ، پل ، معلق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.