سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احقاق حق 8 ميليارد ريالي مسافران آژانس هاي مسافرتي

مسوول دبيرخانه كميته فني سازمان هواپيماي كشوري اعلام كرد: در پي شكايات مردم از برخي دفاتر خدمات مسافرت هوايي، در امسال 8 ميليارد و 200 ميليون ريال احقاق حق صورت گرفته است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد حسين اكبري اظهارداشت: براساس بند "الف" از ماده يك آئين نامه نظارت بر تاسيس و فعاليت دفاتر خدمات مسافرت هوايي، جهانگردي و زيارتي از ابتداي امسال با 385 مجوز در كميته فني موافقت شد كه به دليل عدم پيگيري متقاضيان در ارائه روند پروند در مجموع 182مجوز صادر شد كه از اين تعداد 63مجوز مربوط به تهران و 119مجوز مربوط به شهرستان ها بوده است.

وي تعداد مجوزهاي لغو شده در مدت مذكور را 24 فقره اعلام كرد و افزود: همچنين براساس بازرسيهاي به عمل آمده از 1276دفتر خدمات مسافرت هوايي در كل كشور توسط بازرسان كميته فني سازمان هواپيمايي كشوري هم اكنون 78مجوز به دليل عدم رعايت قوانين و تطبيق با آئين نامه دفاتر خدمات مسافرت هوايي تعليق و 60مجوز به جهت رفع مشكلات آئين نامه اي و ارائه رضايت شاكيان پرونده هاي مطرح شده رفع تعليق شده است.

مسوول دبيرخانه كميته فني سازمان هواپيماي كشوري با اشاره به اختصاص75مجوز به ايثارگران در امسال خاطرنشان كرد: از ابتداي امسال تاكنون 247دفتر خدمات مسافرات هوايي تشكيل شده كه 82دفتر در تهران و 165دفتر در شهرستان تاسيس شد.

اكبري در ادامه به ارائه گزارشي پيرامون رسيدگي به تخلفات دفاتر خدمات مسافرت هوايي در سال جاري پرداخت و گفت: مجموع كل شكايات واصله از شركت هاي هواپيمايي، آژانس ها و... توسط مردم به سازمان هواپيمايي كشوري در سال 91، در حدود 1391 مورد به شمار مي رود.

وي خاطرنشان كرد: 569 شكايت مربوط به دفاتر خدمات مسافرت هوايي و 416 شكايت مربوط به نحوه خدمات دهي شركت هاي هواپيمايي كه منجر به تشكيل پرونده شده است.

مسوول دبيرخانه كميته فني سازمان هواپيماي كشوري، افزود: به دنبال پيگيري به شكايات مسافران توسط كميته رسيدگي به شكايات و تخلفات سازمان هواپيمايي كشوري در امسال، 8ميليارد و 200 ميليون ريال احقاق حق شده است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.