سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشايي: "بهار انسان‌ها"‌ زيباترين تعبير از امام زمان(عج) است

رييس دبيرخانه جنبش غيرمتعهدها با بيان اينكه وقتي مي‌خواهيم به امام زمان(عج) سلام بدهيم مي‌گوييم سلام به بهار انسان‌ها و خرمي دوران‌ها و انسان‌ها، گفت:‌ بهار انساني بهاري هميشگي است چرا كه در آن هميشه فرصت آفرينش و بروز ظرفيت‌ها وجود دارد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، اسفنديار رحيم مشايي رييس دبيرخانه جنبش عدم تعهد پيش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم كاشت درخت صلح و دوستي و افتتاح بوستان غيرمتعهدها توسط رييس‌جمهور و با حضور سفرا و مسئولان دفاتر نمايندگي كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد، با بيان اينكه امروز مفتخريم تا در يك برنامه لطيف، زيبا، معنوي و ‌آسماني حضور داريم، گفت: شايد بشود اينگونه توصيف كرد كه درخت، حلقه اتصال زمين به آسمان است.
 
وي اظهار داشت: امروز به صورت نمادين صلح، دوستي، مودت، برادري و برابري جهاني ملت‌ها را در سرزمين ايران به عنوان مهد تمدن و زندگي باشكوه انساني در كنار يكديگر پاس مي داريم به اميد روزي كه پاسداشت ارزش‌ها، خوبي‌ها و لطف و صفا در سراسر جهان همگاني شود.
 
رحيم مشايي گفت: بشريت اگرچه به ناچار حيات را در زمين با پراكندگي آغاز كرده است، اما اين پراكندگي و تفارق اصالت نداشته و روند زندگي و حيات انسان‌ها آشكارا نشان مي‌دهد كه اين پراكندگي موقتي است و مسير حركت انسانها از ابتدا به سمت با هم بودن و يكپارچگي است.
 
رييس دبيرخانه جنبش عدم تعهد با اشاره به اينكه انسان‌ها در حيات خود به سوي يكديگر در حال حركتند و آنچه اصالت دارد اتحاد و يكي بودن است، خاطرنشان كرد: در اين مسير شكوهمند ، انسان‌ها گرد هم مي‌آيند و آينده را بايد همايش انسان‌ها ناميد، چرا كه انسان‌ها به هم و براي هم خواهند آمد؛ با هم بودني براي هم بودن.
 
 مشايي با بيان اينكه جهان امروز بيش از گذشته اين فرايند را درك كرده و قضاوت روشن‌تري نسبت به فرداي بشر دارد، اظهار داشت: جامعه بشري هم نيازها را به خوبي مي‌شناسد و امروز به خوبي مي دانيم كه آنچه از آن به عنوان تضمين همه خوبي‌ها و زيبايي‌ها مي‌توان ياد كرد در گرو با هم بودن و براي هم بودن است.
 
وي با بيان اينكه امروز با كاشت درخت به استقبال بهار مي‌رويم، اظهار داشت: به استقبال بهاري مي رويم كه مهمترين پيام آن تجديد حيات آفرينش و بروز و ظهور مجدد توانمندي‌ها و زيبايي‌هاي انسان‌هاست.
 
رييس دبيرخانه جنبش عدم تعهد با بيان اينكه اگر بهار طبيعت چرخشي بوده و در فرايند آن مجدداً شاهد پاييز هستيم، اين براي درك بهتر انسان‌ها از نظام آفرينش الهي است، گفت: پاييز و زمستان به خودي خود اصالتي ندارند، بلكه هر دو از آن جهت داراي معنا هستند كه وجود بهار از آنها درك مي‌شود و در حقيقت زمستان صحنه‌اي است كه در غيبت بهار اتفاق مي‌افتد تا ما قدرشناس بهار باشيم و در جريان مستمر بهاري غفلت‌ها ما را فرا نگيرد.
 
مشايي با بيان اينكه انسان مامور آفرينش و به ظهور رساندن توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي خويش است، اظهار داشت: در بهار، شاهد رويش هستيم و آنچه كه مهم‌تر، بزرگ‌تر و زيباتر از بهار طبيعت است، بهار انساني مي‌باشد كه در آن پاييز و زمستان موضوعيت نداشته و بهار انساني بهاري هميشگي است چرا كه در آن هميشه فرصت آفرينش و بروز ظرفيت‌ها وجود دارد؛ از اين رو بهار انساني بهاري هميشگي است.
 
وي ادامه داد: آنان كه در مرتبه حيات انساني گوي سبقت از يكديگر ربوده و در خط وصال پروردگار هستند در حقيقت داراي ظرفيت‌هاي بيشتري براي خلق و آفرينش هستند.
 
رييس دبيرخانه جنبش غيرمتعهدها تصريح كرد: در انديشه اسلامي شيعي هنگامي كه سخن از آمدن امام زمان(عج) به ميان مي آيد كه مي‌خواهد جهان را پر از عدل و داد كند با تعابير گوناگوني عنوان مي‌شود كه شايد زيباترين تعبير از آن اين است كه وقتي مي‌خواهيم به امام زمان(عج) سلام بدهيم مي گوييم سلام به بهار انسان‌ها و خرمي دوران‌ها و انسان‌ها.
 
مشايي با بيان اينكه تمام تلاش‌هاي انسان‌هاي الهي در مكاتب گوناگون به ارمغان آوردن بهار براي بشر بوده است ، گفت: بدي‌ها ، زشتي‌ها، خصومت‌ها و دشمني‌ها از لحاظ ذاتي جايگاهي ندارد و تنها نشانه نبود دوستي‌ها هستند و همه انسان‌هاي شريف هستند و مصلحان بشري كوشيده‌اند كه خوبي‌ها را در جهان به اهتزاز درآورند.
 
رييس دبيرخانه جنبش غيرمتعهدها با اشاره به اينكه رفع بدي‌ها، كينه‌ها و دشمني‌ها از جهان يك راه بيشتر ندارد، خاطرنشان كرد: براي ريشه‌كن كردن ظلم، فساد و تباهي بايد تخم زيبايي ، نيكي و صلح و صفا در جهان بكاريم كه در اين حالت هيچ جايي براي نفرت و كينه ورزي وجود نخواهد داشت.
انتهاي پيام/
برچسب ها: مشایی ، بهار ، عدم تعهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.