سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

ارتقا جایگاه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی کردستان

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ارتقای جایگاه بین المللی این دانشگاه در نظام رتبه بندی وبومتریک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، سجادی افزود: بر اساس آخرین نتایج اعلام شده در نظام رتبه بندی وبومتریک، جایگاه بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کشور در 76 درصد موارد ارتقاء یافته است.
به گفته وی بر اساس این رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از میان 46 دانشگاه علوم پزشکی کشور در جایگاه 14 کشوری قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: بر اساس این رتبه بندی این دانشگاه همچنین در سال 2013 میلادی در رتبه جهانی سه هزار و 282 قرار گرفته است و این رتبه در جولای و ژانویه 2012 به ترتیب شش هزار و 42 و هشت هزار و 934 بوده است که در مقایسه با گذشته دو هزار و 760 رتبه ارتقاء یافته است.
سجادی در ادامه افزود: وب سایت هر دانشگاه و مرکز تحقیقاتی حاوی اطلاعات مفیدی است که از مطالعات وبومتریک به منظور بررسی میزان فعال بودن، اعتبار علمی و قابل مشاهده بودن فعالیت های هر دانشگاه استفاده می شود.
به گفته وی هم اینک 46 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور در میان 12 هزار موسسه آموزش عالی برتر دنیا قرار دارند که این تعداد در سال 2010 میلادی 28 دانشگاه بوده است.
وی گفت: رتبه بندی دانشگاه های جهان بر اساس معیارهای وبومتریک، از سال 2006 میلادی دو بار در سال از سوی موسسه CSIC، وابسته به وزارت آموزش اسپانیا، منتشر می شود.
وی افزود: در آخرین ویرایش این گزارش که در اول ژانویه سال 2013 میلادی منتشر شده است تقریبا 21 هزار موسسه آموزش عالی دنیا مورد بررسی قرار گرفته اند که از آن میان، اطلاعات و رتبه مربوط به 11 هزار و 997 مورد برتر اعلام شده است./ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.