سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاپوشاني واتيكان بر ننگ اتهامات تجاوز‌هاي جنسي

واتيكان براي سكوت 5 ماهه و سرپوش گذاشتن بر رفتارهاي غيراخلاقي جنسي بلند پايه ترين روحاني كاتوليك انگليسي "كيت اوبرين" متهم شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، زماني پرده از اين رسوايي بر داشته شد كه روزنامه انگليسي "آبزرور" در خبري اعلام كرد كه سه كشيش و يك كشيش بازنشسته اسكاتلندي شكايت خود را نزد سفير واتيكان در انگليس "نانچيو آنتونيو منيني" در مورد رفتار غيراخلاقي اوبرين عليه خود در 30 سال پيش بردند.

گزارشات نشان مي دهند ادعاي نخست به سال 1980 برمي گردد زمانيكه شاكي مدعي است اوبرين پس از مناجات هاي شبانه به وي تجاوز مي كرده است.

اين كشيش بازنشسته مي گويد پس از منصوب شدن اوبرين به سمت اسقف اعظمي از ترس آزار وي مجبور به كناره گيري از سمت خود شده است.

وي افزود:"‌ همه مي پنداشتند كه من به خاطر ازدواج از سمت خود استفا دادم اما واقعيت اين است كه من براي حفظ آبرو كنار كشيدم".

شكايت دوم مربوط به كشيشي است كه اوبرين در ملاقاتي به كليسا با وي برخورد و تماسي نامناسب داشته است.

در شكايت سوم كشيش ديگري ارتباط ناخواسته اش با اسقف در دهه 80 و به هنگام اقامتش در منزل اوبرين آشكار ساخته است.

گزارشات حاكي از آن است كه واتيكان به عنوان بخشي از قرار ميان روساي كنگره اسقفان در اين 5 ماه اخبار را مخفيانه نگه داشته تا روحاني انگليسي به آرامي و بي سر و صدا بازنشسته شود.

شنبه گذشته اوبرين در سمت يك كشيش و اسقف اعظم به رفتارهاي غيراخلاقي جنسي خود اعتراف كرد و هفته پيش در كليساي "اندروز" ادينبرگ در سمت اسقف اعظم استعفا داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.