سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

135 هزار اصله نهال به مناسبت روز درختكاری در استان اردبیل توزیع می شود

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از توزیع 135 هزار اصله نهال به مناسبت روز درختكاری در شهرداری ها، دهیاری، بازار و بین مردم خبر داد.

بهگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اسدالله محسن زاده به مناسبت روز درختكاری افزود: توزیع 135 هزار اصله نهال در راستای فعال سازی نهالستان ها و ایستگاه های تولید بذر گیاهان مرتعی در استان ها و جلب توجه افكار عمومی نسبت به مساله محیط زیست صورت می گیرد.

وی اضافه كرد: تخریب اراضی بزرگترین دغدغه مسوولان است و امیدواریم با استمرار چنین فعالیت هایی نسبت به حفظ و نگهداری از منابع طبیعی و بخصوص جنگل ها و مراتع حساسیت ویژه ای در جامعه ایجاد شود.

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینكه مركز تولید بذر و نهال مغان در تولید نهال های لازم در زمینه توسعه فضای سبز در استان نقش مهمی دارد، گفت: در سال جاری یك میلیون و 300 هزار اصله نهال در سطح استان تولید شد و امیدواریم در سال آینده این میزان به 2 میلیون اصل نهال برسد.

محسن زاده ادامه داد: استان اردبیل توانایی افزایش تولید به میزان پنج میلیون اصله نهال را دارد كه می توانیم تولیدات خود را به سایر استان های همجوار كه از شرایط اقلیمی مشابهی برخوردارند، صادر كنیم.

وی در ادامه از افزایش پوشش جنگلی استان به تناسب اجرای طرح های جنگل كاری خبرداد و گفت: باتوجه به اینكه جنگل های استان جزو مناطق حفاظتی بوده و همچنین اعمال مراقبت های لازم تخریبی در اراضی جنگلی استان صورت نگرفته است.

محسن زاده همچنین از حصاركشی 18 كیلومتر از جنگل های مشكین شهر خبر داد.

وی در ادامه سهم سرانه فضای سبز استان را 400 مترمربع عنوان كرد و گفت: سهم سرانه فضای سبز استان 300 مترمربع كمتر از سرانه كشوری است و باید طی سال آینده 200 هزار هكتار جنگل برای جبران این كمبود در استان احداث شود.

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از آغاز عملیات درختكاری حاشیه جاده اردبیل- سرعین را از دیگر برنامه های این اداره كل در هفته منابع طبیعی سالجاری عنوان كرد./ب

برچسب ها: اردبیل ، توزیع ، اصله ، نهال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.