سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

کاهش ابتلا به بیماری سالک در بم

رئیس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان وحیوان وزارت بهداشت گفت: با تلاش های صورت گرفته شاهد کاهش آمار سالک در منطقه بوده ایم .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، در نشست تخصصی یک روزه کارشناسان سالک کشور در بم رییس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان وحیوان وزارت بهداشت از آمادگی این اداره برای برگزاری دوره های آموزشی بین المللی وجهانی سالک در بم خبرداد .

دکترمحمد رضا شیرزاد ، سگ های ولگرد را ازجمله راههای انتقال این بیماری به انسان برشمرد وافزود: وجود سگ های ولگرد از جمله معظلات بم است ومی طلبد تا فرمانداری وشهرداری در زمینه مبارزه با این مشکل همکاری بیشتری داشته باشند .

در این نشست فرماندار بم ضمن تاکید بر نگاه ملی به موضوع مبارزه با سالک خواستار اختصاص ردیف بودجه جداگانه برای مبارز با این بیماری در بم شد .

آقای زین الصالحین با اشاره به اینکه امسال 250میلیون ریال توسط وزارت بهداشت برای مبارزه با این بیماری در بم اختصاص یافته است آمادگی فرمانداری بم برای اختصاص اعتباراتی معادل این اعتبار خبر داد .

فرماندار بم همچنین برضرورت بحث آموزش وفرهنگ سازی وپیشگیری درزمینه مبارزه با سالک تاکید کرد وگفت:این بیماری در همه شهرستانهای شرقی استان شیوع دارد ومبارزه با این بیماری نیازمند نگاه منطقه است .

در این نشست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بم ،این شهررا یکی از مراکز بحرانی سالک در کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: قرار داشتن خانه ها در باغها وباغ شهر بودن بم از دلایل شیوع این بیماری در این منطقه است .

دکتر رادفر به کاهش چشمگیر آمار سالک با تلاش های انجام شده طی سالهای اخیر دربم اشاره کرد و یادآور شد :در سال 85بیش از 3هزار مورد ابتلا به سالک در منطقه وجود داشت که در سال جاری این آمار به 500مورد کاهش یافته است ./ع


برچسب ها: کاهش ، بیماری سالک ، بم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.