سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از 50 درصد تراکنش های مالی؛

از طریق تلفن همراه انجام می شود

دبیر کمیسیون افتا با بیان این که در حال حاضر 50 درصد تراکنش های مالی از طریق موبایل انجام می شود گفت: اکثر این تراکنش ا معطوف به خرید شارژ است که نشان از توان بالقوه برای توسعه این کار است.

علیرضا صالحی، دبیر کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه ای با بیان این که امروزه استفاده از فناوری موبایل بانکینگ رو به افزایش است به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:به دو روش می توان از موبایل بانکینگ برای انجام امور بانکی استفاده کرد که یکی از آن ها روش امن USSD نام دارد که کاربر با ارسال چند کد دستوری گفتگوی خود را با بانک آغاز می کند.

وی افزود: روش دیگر استفاده از یک گوشی هوشمند به همراه ابزارها و برنامه های مربوط به این کار است که یا کاربر در ابتدا به اینترنت متصل شده و سپس با بانک مربوطه ارتباط برقرار می کند و یا از طریق برنامه نصب شده بر روی گوشی خود به بانک مورد نظر هدایت می شود.

مهندس صالحی با اشاره به این که استفاده از روش USSD کاملاً امن است؛ اذعان داشت: در روش USSD به دلیل نبود واسط بین کاربر و بانک این اطمینان وجود دارد که در حین ارسال و دریافت داده ها، سرقت اطلاعاتی صورت نمی گیرد بلکه همزمان گفتگویی 2 طرفه بین بانک و کاربر انجام می شود.

وی خاطر نشان ساخت: با توجه به رشد انفجاری استفاده از تلفن همراه در کشور بسیاری از کاربران به سمت استفاده از موبایل بانکینگ می روند لذا باید آموزش های لازم جهت استفاده امن از این فناوری به کاربران داده شود./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.