سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان/

در نوروز کجا ايران را بگرديم؟(165)

جاذبه های گردشگری آبادان در ايام نوروز

به گزارش گروه استان  هاي باشگاه خبرنگاران ، جاذبه های توپوگرافیک این نوع جاذبه ها به چشم اندازهای طبیعی مناطق مربوط بوده و شامل جاذبه های بالقوه مانند مناطق کوهستانی، دره ها، جزایر، کانیونها، دلتاها، تپه های ماسه ای،سواحل، غارها و ... میشوند. مناطق کوهستانی و سواحل در این میان از پرطرفدارترین این جاذبه هستند و امروزه برپا کردن تفریحات خاص این مناطق، شرایط توسعه پایدار گردشگری را در این مناطق فراهم می کند.
 
بنا براين گزارش : معمولاً گردشگران به نوع ویژه ای از آب و هوا جذب می شوند. به عبارت دیگر هر ناحیه با آب و هوا و شرایط اقلیمی خاص خود مشتریان ویژ ه ای را جلب می کند. هرچه امکانات یک منطقه بیشتر و متنوع تر باشد، مسلماً جذابیت بالاتری خواهد داشت و مشتریان بیشتری به آن روی می آورند. در هر منطقه، نوع خاصی از فعالیتها امکان اجرا دارد، اما باید تا حد امکان مجموعه فعالیتها را متنوع کرد.
 
بر اساس اين گزارش :  هرچند آب و هوا گاه به عنوان جاذبه ای مستقل باعث جلب گردشگران به یک منطقه می شود و گاه نقش عامل زمینه ای یا مکمل را دارد. برخی از گردشگران اساساً به خاطرآب و هوا به مسافرت می روند. عده ای گرما و تابش آفتاب رامی پسندند و برخی سرما و بارش برف را ترجیح می دهند. معمولاً شرایط طبیعی ایجاب می کند در هر منطقه و در هرفصل، نوع خاصی از فعالیتهای گردشگری انجام شود. 

 رودخانه و چشمه ها

رود کارون

گفتني است : کارون، به طول 950 کیلومتر از طولانی ترین و پراب ترین رودخانه های کشور است و تنها رودخانه ای است که بخشی از آن قابل کشتیرانی است. این رود از چشمه سارهای دامنه کوههای ونگ و زردکوه زردکوه بختیاری، در حدود 90 کیلومتری شمال غربی شهرکرد سرچشمه گرفته، و به نام آب کوهرنگ از دره خاوری زردکوه به جنوب شرقی روان می شود.

در اين گزارش آمده است : پس از طی مسیر طولانی و پر پیچ وخم با رودخرسان، یکی از ریزابه های مهم کارون مخلوط شده و سپس از استان چهار محال و بختیاری خارج شده و در محدوده دهستان دنباله رود ایذه وارد خوزستان می شود و در این محدوده با چند ریزابه مخلوط شده و به سمت شمال غربی جریان می یابد و وارد دهستان سوسن در ایذه گردیده و درمسیر خود از ایذه، مسجد سلیمان، گتوند، شوشتر، اهواز، آبادان عبور می کند.
 
در پايان اين گزارش آمده است :  این رودخانه در نزدیکی خرمشهر به دوشاخه تقسیم شده که شاخه غربی به نام بهمنشیر (در آبادان) رو به جنوب غربی جریان یافته و از طریق خور موسی به خلیج فارس می ریزد و شاخه شرقی از جنوب خرمشهر گذشته و به اروند وارد شده و به خلیج فارس می ریزد. در اطراف مسیر این رودخانه در بعضی شهرها تسهیلاتی توسط شهرداری ایجاد شده است. /ک
برچسب ها: جاذبه ، کوهستانی ، مناطق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.