سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده باش کامل اورژانس برای چهارشنبه آخر سال/ 30 مورد سوختگی و 6 قطع عضو نتیجه حوادث سال گذشته

طبق گزارش روابط عمومی اورژانس تهران 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس 15 دستگاه موتور آمبولانس و حدود 60 دستگاه آمبولانس در مراکز پرازدحام شهر برای به حداقل رساندن آسیب های چهارشنبه آخر سال حضور خواهند داشت.

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص اقدامات اورژانس تهران برای مراسم چهارشنبه آخر سال گفت: 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 15 دستگاه موتور آمبولانس و حدوداً 60 دستگاه آمبولانس در جاهای پرازدحام شهر در شب چهارشنبه سوری حضور خواهند داشت.

وی با بیان این که 140 پایگاه اورژانس تهران برای مراسم چهارشنبه آخر سال آماده باش هستند افزود: باید والدین توجه داشته باشند که از خروج غیر ضروری فرزندان خود از منزل در چهارشنبه آخر سال جلوگیری کنند، همچنین مراقب باشند که فرزندانشان مواد محترقه و منفجره را در انباری و یا کمدهای خود نگه داری نکنند چرا که این امر باعث می تواند زمینه ساز انفجارهای خطرناک بوده و آسیب های غیرقابل جبرانی را از لحاظ جسمی و مالی به وجود آورد.

وی ادامه داد: این مواد محترقه می توانند باعث آسیب های جدی همچون قطع اعضا، آسیب دیدگی های چشمی و جسمی در فرد شوند باید توجه داشت که نکته مهم در انفجار نارنجک و مواد محترقه این است که در ساخت این مواد منفجره موادی همچون خرده شیشه ، خرده فلز استفاده می شود که هر کدام بعد از انفجار به عنوان یک ترکش عمل کرده و می تواند آسیب های غیر قابل جبرانی را برای فرد ایجاد کند.

عباسی با بیان این که نوجوانان و جوانان باید از روشن کردن آتش در پارکینگ منازل و نزدیک مراکز درمانی خودداری کنند اظهار داشت: بعضی از افراد در آتش های شعله ور بطری های خالی اسپری و حتی گاز پیکنیکی را می اندازند که انفجار هر کدام از این ها می تواند صداهای مهیبی را ایجاد کند.

وی به هموطنان توصیه کرد: که در مراسم این شب باید مراعات حال سالمندان ،افراد مبتلا به بیماری های قلبی و خانم های باردار و کودکان و نوزادان را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: طبق آمار سال گذشته اورژانس تهران در مراسم چهارشنبه آخر سال حدود 65 ماموریت داشت که 30 مورد آن سوختگی،  قطع عضو و 22 مورد تروما در این ماموریت ها گزارش شده است./ح
برچسب ها: اورژانس ، سوختگی ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.