سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان

بخش توليد نگران از وضع آينده نرخ ارز و حامل‌هاي انرژي

رييس شبكه انجمن‌هاي صنعتي و معدني ايران با بيان اين‌كه نرخ ارز حامل‌هاي انرژي در آينده از دغدغه‌هاي اصلي بخش توليد محسوب مي‌شود، گفت: بايد وضعيت نرخ اين اقلام براي سال‌هاي آينده مشخص و معلوم باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ بيژن پناهي‌زاده گفت: بخش توليد به هيچ مخالف ادامه قانون هدفمندي يارانه‌ها نيست بلكه موافق است.

وي افزود: اما بخش‌هاي توليدي بايد بدانند كه وضعيت نرخ ارز و حامل‌هاي انرژي در سال آينده يا سال‌هاي آينده چگونه مي‌شود تا بتوانند در خصوص قيمت تمام شده محصول و براي توليد خود برنامه‌ريزي داشته باشند.

پناهي‌زاده تصريح‌كرد: حتي توليدكننده نمي‌داند وضعيت سودهاي بانكي در آينده چگونه است و به چه ميزان قرار است در آينده نرخ ارز، حامل‌هاي انرژي و سود بانكي افزايش يابد.

رييس شبكه انجمن‌هاي صنعتي و معدني ايران عنوان‌كرد: ‌اميدواريم ادامه قانون هدفمندي يارانه‌هاي در آينده با شيب ملايمي اجرا شود. اگر وضعيت قيمت ارز، حامل‌هاي انژري و سود بانكي هم اكنون شفاف و مشخص شود قطعا مشكلات كمتري را در آينده براي خريداران محصولات، توليدكنندگان و صادركنندگان شاهد خواهيم بود.

وي گفت: در سال‌‌هاي گذشته دولت تحت عنوان تسهيلات بنگاه‌هاي زود بازده كمك خوبي به بخش توليد كرد كه انتظار داريم در حال حاضر كه هم توليد و هم صادرات در كشور به صرفه است، اين كمك ادامه داشته باشد.

پناهي‌زاده افزود: اگر مي‌خواهيم بيكاري كاهش، رشد اقتصادي و صادرات غير نفتي افزايش يابد، بايد كمك‌هاي ملموسي به بخش توليد در آينده داشته باشيم تا مشكلات اين واحد حاصل شود و بتوانند با بالاترين ظرفيت خودكار كنند.

رييس شبكه انجمن‌هاي صنعتي و معدني ايران در ادامه بر لزوم حل مشكل سرمايه در گردش و اجراي طرح نوسازي خطوط توليد واحدهاي توليدي تاكيد و خاطرنشان‌كرد: دولت سرمايه در گردش را با نرخ سود زير 10 درصد تامين كند تا در اين صورت بخش توليد جان بگيرد./ب


برچسب ها: تولید ، نگران ، انرژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.