سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خريد جزيره شخصی در يونان توسط امير قطر

امیر قطر یک جزیره کوچک شخصی را در دریای ایونی در غرب یونان خریداری کرد و علاقه مند است پنج جزیره کوچک دیگر نزدیک این جزیره را هم خریداری کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ، یک رسانه یونانی دوشنبه در توضیح این خبر اعلام کرد شهردار جزیره «اتاکا» از جزایر نزدیک جزیره «اکسیا » فروش این جزیره را به «شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی » تأیید کرد. این جزیره بدون سکنه، حدود چهار هزار و دویست جریب مساحت دارد که مالکان سابق یونانی - استرالیایی اش، آن را به قیمت 4/9 میلیون یورو ( 6/37 میلیون دلار) به امیر قطر فروخته اند.

شهردار «اتاکا» افزود امیر قطر برای خرید پنج جزیره کوچک و دور افتاده دیگر به مساحت یک هزار و ششصد جریب در همین منطقه و متعلق به جزیره «اتاکا » به ارزش سه و نیم میلیون یورو 4/55 میلیون دلار) ابراز تمایل کرده و قول داده است از پروژه آب رسانی از سرزمین اصلی یونان به اتاکا حمایت کند.

به علت افزایش مالیات املاک و مستغلات در یونان از سال 2010 و در چهارچوب تلاش برای حل بحران بدهی در این کشور ، خانواده های ثروتمند یونانی که مدت چند دهه است مالک جزایر کوچک شخصی هستند، تصمیم گرفته اند آنها را در بازار عرضه کنند.

خانواده سلطنتی قطر و همچنین نهاد سرمایه گذاری این کشور برای فرصت های سرمایه گذاری در یونان نظیر خرید اموال و دارایی های دولتی براساس برنامه خصوصی سازی یونان اعلام آمادگی کرده اند. یونان طی دو سال گذشته با بحران شدید بدهی دست به گریبان بوده است.
برچسب ها: جزیره ، یونان ، امیر قطر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.