سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توافق تازه برای عرضه اولیه هلدینگ خلیج فارس در هفته پایانی اسفند

معاون سازمان خصوصی سازی از لزوم ارایه برخی اطلاعات و برنامه درج نام در بورس هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تا شنبه آینده و عرضه اولیه 1.2 میلیارد سهم در هفته آخر اسفند خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، حسن محمدتبار اظهار داشت: به منظور آخرین پیگیری و هماهنگی لازم برای عرضه اولیه 5 درصد سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، جلسه‌ای در روز یکشنبه با حضور نمایندگان سازمان‌های بورس، حسابرسی و خصوصی سازی و مدیران هلدینگ برگزار و توافقاتی برای واگذاری این شرکت بزرگ مشمول اصل 44 به دست آمد.

وی ادامه داد: در حالی اکثر شرکت های حاضر در این هلدینگ از جمله بازرگانی پتروشیمی، اطلاعات لازم را ارایه کرده‌اند که با توجه به اثر و وزن پتروشیمی بندرامام در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس،  مقرر شد صورت‌های مالی این شرکت بر اساس نرخ مبادله ای ارز تعدیل شود، تا سازمان حسابرسی صورت های مالی این شرکت را که در صورت‌های مالی تلفیقی موثر است ،قبول کند. بنابراین مقرر شد، تعدیل لازم در صورت‌های مالی پتروشیمی بندر امام اعمال شود، تا سازمان حسابرسی طی همین هفته گزارش مربوطه را منتشر کند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در صورت نهایی شدن این موضوع و انتشار اطلاعات مدنظر سازمان بورس در سایت کدال تا آخر هفته، شنبه آینده نام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در بورس درج می شود، تا با رعایت ضوابط بورس برای فاصله 5 روزه بین درج و عرضه اولیه ، 1.2 میلیارد سهم آن در چهارشنبه 23 اسفند یا اوایل آخرین هفته کاری اسفند واگذار شود.

محمد تبار با اشاره به اعلام این توافقات به مسئولان ارشد از جمله وزیر اقتصاد ، گفت: به این ترتیب با طی این مراحل ، از آخرین فرصت برای عرضه اولیه 5 درصد سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در بازار سهام استفاده می‌شود، تا این شرکت بزرگ دولتی و مشمول اصل 44 با سرمایه اسمی بیش از 2.4  هزار میلیارد تومانی در مسیر خصوصی سازی قرار گیرد.

 

برچسب ها: توافق ، خلیج فارس ، عرضه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.