سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت 9 هزار کميته در تشکل اقتصادي کشور/ ماده 76 توسعه اقتصادي اجرايي شد

دبير و سخنگوي کميته ماده 76 از آغاز به کار اين کميته در اتاق بازرگاني ايران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، محمد نهاونديان، با اعلام اين مطلب گفت: ماده 76 يکي از مترقي ترين مواد قانوني برنامه پنجم است که اصلاح قوانين و مقررات اقتصادي کشور را مورد توجه قرار داده است.

وي افزود: در اين کميته دو نفر از قواي سه گانه حضور دارند و دبيرخانه آن در اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران تشکيل مي شود و رياست اين کميته براي يک سال با قوه مقننه و به نمايندگي مهرداد بذرپاش عضو کميته صنايع و معادن مجلس است.

وي افزود: نمايندگان قوه مققنه مهرداد بذرپاش و نعمتي هستند و نمايندگان قوه قضائيه نيز کوهزادي و ذوالقدر هستند اما هنوز نمايندگان قوه مجريه علي رغم مکاتباتي که صورت گرفته، معرفي نشده است.

دبير کميته ماده 76 از تاسيس تالار گفتگوي به خط با هدف ايجاد فرصت هم انديشي غير حضوري ميان متخصصان خبر داد.

نهاونديان با تاکيد بر ضرورت حضور تمام فعالان اقتصادي در اين کميته تصريح کرد: ما تمام 9 هزار تشکل اقتصادي کشور را در اين کميته مشارکت داده ايم زيرا نمي خواستيم تشکل هاي اقتصادي محدود به آنهايي شود که در اتاق بازرگاني عضويت دارند.

به گفته سخنگوي کميته ماده 76 نمايندگان شوراي اصناف و اتاق تعاون نيز در کميته ماده 76 حضور داشته اما حق راي ندارند.

وي در خصوص نحوه رسميت يافتن جلسات و حق راي ها متذکر شد: جلسات با حضور نصف به علاوه 1 نفر اعضا رسميت يافته و مصوبات نيز با راي نصف به علاوه 1 نفر از حاضران جلسه قطعيت مي يابد.
برچسب ها: کمیته ، تشکل ، مشارکت ، بازرگانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.