سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراکسیون یاوران امداد امام(ره):

مجلس و دولت برای تداوم پیشرفت‌های کمیته امداد همکاری کنند

فراکسیون یاوران امداد امام(ره) مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران فراکسیون یاوران امداد امام(ره) مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

چهاردهم اسفندماه، سالروز تاسیس نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) است. این نهاد مقدس و مردمی تنها 22 روز پس از پیروزی انقلاب با حکم تاریخی رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) تشکیل گردید و همین امر نشان دهنده اهمیت و جایگاه رفیع امام(ره) در افق و منظومه انقلاب اسلامی و اندیشه حضرت امام(ره) است. بدیهی است انقلابی که به پایمردی و رشادت و ایثار مخلصانه کاخ‌نشینان و مستضعفان و پابرهنگان، به پیروزی رسیده است، برای تداوم و تکامل خویش، باید رسیدگی به امور محرومان که صاحبان اصلی انقلاب هستند را سرلوحه وظایف خویش قرار دهد و قطعا کمیته امداد در خط مقدم این عرصه، جایگاه و نقشی بس خطیر و تاثیرگذار دارد.

اکنون کارنامه 34 ساله امداد امام(ره) پیش روی ماست و می‌توان آن را به داوری و ارزیابی گذاشت و میزان موفقیت این نهاد انقلابی در اعتلای جایگاه محرومان جامه را برآورد نمود. نگاهی به فعالیت‌های امداد، مبین این واقعیت است که این ارگان با جامع‌نگری و ژرف‌اندیشی نسبت به مسائل و مشکلات محرومان، اعتلا و رشد همه جانبه این قشر عزیز و رنج کشیده را در دستور کار خود قرار داده و در این راه، گام‌های موفقی برداشته است. حوزه فعالیت‌ امداد امام(ره) به عنوان یک دستگاه حمایتی، تنها منحصر به کمک‌ها و مساعدت‌های مالی جهت امرار معاش محرومان نبوده و پتانسیل و توان عمده خویش را مصروف توانمندسازی و خودکفایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایشان نموده است.  

اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی همچون طرح‌های اشتغال‌زایی، خدمات اجتماعی و مشاوره، خدمات درمانی و سلامت، خدمات حقوقی و قضایی، تامین مسکن، فرهنگی و... در راستای این رویکرد صحیح و معقولانه سیاستگذاران امداد امام(ره) قابل تجلیل است. شاهد مثال این مدعا، کسب رتبه اول اشتغال‌زایی در بین دستگاه‌های اجرایی توسط امداد امام(ره) به ایجاد 320 هزار فرصت شغلی در سال گذشته  است. بدیهی است در صورت عدم همکاری موثر و دوستانه ارکان و نهادهای نظام این توفیقات حاصل نمی‌گشت و قطعا برای تداوم و گسترش این توفیقات و پیشرفت‌ها، همکاری و مساعدت تمامی ارکان حکومتی، اعم از دولت و مجلس باید پیش و افزون باشد.

فراکسیون یاوران امداد(ره) که با نیت مشارکت در پیشبرد اهداف مقدس و الهی و انقلابی کمیته امداد امام(ره) شکل گرفته است سالروز تاسیس این نهاد پرخیر و برکت را به محضر ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العطمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و  اعضای محترم شورای مرکزی و سرپرست کمیته  امداد امام خمینی(ره) و تمامی زحمت‌کشان و امدادگران عزیز و گرانقدر این مجموعه تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات روزافزون ایشان را از درگاه حضرت حق مسئلت دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.