سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت خبرنگار فرانسوي زنداني در عراق به کشورش

خبرنگار فرانسوي که از زمان آزادي خود در تاريخ چهاردهم فوريه در عراق به علت مشکلات اداري امکان خروج از اين کشور را نداشت روز دوشنبه به فرانسه بازگشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ مجيد مساعدين دوست نادر دندون خبرنگار فرانسوي اعلام کرد دندون بامداد دوشنبه وارد فرودگاه شارل دوگل در پاريس شد و سپس براي پيوستن به خانواده خود به حومه پاريس رفت. 

دندون بيست و سوم ژانويه در عراق دستگير شد. وي سپس چهاردهم فوريه به قيد وثيقه آزاد شد و از آن زمان در سفارت فرانسه در بغداد بود. 

تشريفات اداري بازگشت وي به فرانسه را پيچيده کرده بود. بنا بر اعلام سازمان غير دولتي خبرنگاران بدون مرز، دندون حتي روز جمعه به علت آنکه مهلت رواديد وي تمام شده بود، پيش از حرکت به مقصد پاريس در فرودگاه بغداد دستگير شد. 

دستگاه قضايي عراق، نادر دندون چهل ساله را که مليت استراليايي و الجزايري نيز دارد به اتهام عکسبرداري بدون مجوز از مقر دستگاه هاي جاسوسي عراق و همچنين ايست هاي بازرسي پليس و ارتش اين کشور دستگير کرد. يک قاضي عراقي بيست و ششم فوريه پرونده را مختومه اعلام کرد و او را آزاد کرد تا کشور را ترک کند. 




برچسب ها: فرانسه ، خبرنگار ، زندانی ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.