سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز نشست شورای حکام در وین/

امریکا تهدیدهای خود علیه ایران را مسکوت می‌گذارد

دیپلمات‌ها حدس می‌زنند در این نشست به صدور بیانیه‌هایی تشریفاتی درباره برنامه هسته ای ایران اکتفا خواهد شد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نخستین نشست خود در سال 2013 را آغاز کرد.
 
این نشست از امروز (دوشنبه، 14 اسفند 1391/ 4 نارس 2012) آغاز خواهد شد.
 
مسئله ایران در دستور کار این نشست قرار خواهد داشت اما حدس زده نمی شود که شورای حکام تصمیم خاصی درباره مسئله ایران بگیرد.
 
پیش از این دولت امریکا تهدید کرده بود که در صورت حل نشدن موضوع تدوین یک رویکرد ساختاری (مدالیته) درباره ابعاد احتمالی نظامی در برنامه هسته ای ایران (PMD) تا اجلاس ماه مارس، پرونده ایران در نشست مارس 2013 مجددا به شورای امنیت ارجاع خواهد شد.
 
با این حال به نظر می رسد تحت تاثیر فضای بوجود آمده پس از مذاکرات آلماتی که چهارشنبه 9 اسفند پایان یافت، چنین اقدامی به هیچ وجه محتمل نیست.
 
دیپلمات ها حدس می زنند در این نشست به صدور بیانیه هایی تشریفاتی درباره برنامه هسته ای ایران اکتفا خواهد شد.
 
مهم ترین اتفاق در نشست ماه مارس رای گیری مجدد درباره مدیر کلی آژانس و همچنین انتصاب معاون جدید دبرخانه در امور پادمان خواهد بود.
 
پیش از این منابع غربی خبر داده بودند امریکا به طور جدی از آمانو حمایت می کند و وی احتمالا برای یک دوره 4 ساله دیگر به سمت مدیر کل آژانس منصوب خواهد شد.
 
ايران هسته‌اي مي‌نويسد: اتفاق حدید اما این است که هرمن ناکارتس معاون فعلی امور پادمان بازنشسته شده و از آژانس می رود و ترو واریورانتا (Tero Varjoranta) رئیس سازمان ایمنی هسته ای و تشعشعات اتمی فنلاند، جای او را خواهد گرفت.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.