سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

43هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان ساوه فاقد سند است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوه در آستانه فرارسیدن هفته منابع طبیعی ( 15 لغایت 21 اسفندماه) به بیان سیمای منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان پرداخت.

پاژنامه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: شهرستان ساوه واقع در شمال شرق استان مرکزی مساحتی معادل 4601.02 کیلومتر مربع را در برگرفته و شامل دو بخش مرکزی با مساحت256 هزار و 206 هکتار و بخش نوبران با مساحت 186 هزار و 234 هکتار است و از سمت شمال با شهرستان زرندیه، از سمت جنوب با شهرستان تفرش، از سمت شرق با استان تهران و از سمت غرب با استان های قزوین و همدان هم مرز است.

وی افزود: ساوه با متوسط بارندگی 242 میلیمتر جزو اراضی خشک و نیمه خشک کشور بوده و از مشکل کم آبی رنج می برد. مرتفع ترین قسمت شهرستان کوه اینجه قاره با ارتفاع سه هزار و 200 متر واقع در بخش نوبران و پست‌ترین قسمت نیز در مرز شهرستان با ارتفاع هزار و 167 متر است.

وی با بیان سیاست‌های کلی در بخش منابع طبیعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گفت: ایجاد عزم ملی برای احیای منابع طبیعی تجدید شونده و توسعه پوشش گیاهی برای حفاظت و افزایش بهره روی مناسب و سرعت بخشیدن به ارتقای فرهنگ عمومی و جلب مشارکت مردم، شناسایی و حفاظت آب، خاک و ذخائز ژنتیکی و جانوری و بالابردن غنای حیاتی خاک ها و بهره برداری بهینه براساس استعداد منابع و حمایت موثر از سرمایه گذاری در آن، اصلاح نظام بهره برداری از منابع طبیعی و مهار عوامل ناپایداری این منابع و تلاش برای حفظ و توسعه آنها، گسترش تحقیقات کاربردی و فناوری زیست محیطی و ژنتیکی و اصلاح گونه‌های گیاهی و حیوانی متناسب با شرایط محیطی ایران و ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی و تقویت آموزش و نظام اطلاع رسانی از جمله این سیاست‌هاست./س

برچسب ها: اراضی ملی ، سند ، ساوه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.