سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

آستان قدس رضوی بزرگترین نهاد موقوفاتی جهان است

معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی گفت: این نهاد بزرگترین نهاد موقوفاتی جهان است که زیر نظر مدیریت عالی اسلامی اداره می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: همه فعالیت های این نهاد اعم از فرهنگی، اقتصادی، پژوهشی، علمی، آموزشی و درمانی با عواید موقوفات و در چارچوب مصلحت امور وقفی انجام می گیرد.

وی افزود : هم اکنون بیش از 500 وقف نامه و دو فقره طومار بزرگ مشتمل بر هزاران رقبه و میلیون ها مترمربع املاک، اراضی و مستغلات در دفاتر موقوفات حضرت امام رضا (ع) ثبت شده است.

او گفت: افزون بر این، رقبات بیشماری نیز از محل عواید مازاد از سوی آستان قدس رضوی خریداری شده است که در حکم وقف محسوب می شود.

وی افزود: موارد متعددی شامل صلح حقوق یا وقف نقود و سهام در دفاتر آستان قدس رضوی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار بودجه موقوفاتی بنا به تاکید تولیت آستان قدس رضوی تدوین شده است، اظهار داشت: هیاتی متشکل از علمای حوزه و استادان دانشگاه همه وقف نامه ها را بررسی و نیات واقفان را استخراج کردند که بزودی درآمد رقبات پس از استحصال در دو بودجه انفرادی و تجمیعی در 26 سرفصل موقوفاتی تدوین خواهد شد.

او گفت: موقوفات مربوط به بخش درمان و سلامت از فعالیت های علم المنفعه واقفان آستان قدس رضوی است که در این راستا چندین بیمارستان در خراسان رضوی از محل درآمد موقوفات این نهاد اداره می شود.

معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی افزود: 45 درصد از اراضی مشهد و 98 درصد از اراضی سرخس موقوفه این نهاد است که همواره رعایت حال مستاجران در نظر گرفته شده است/س 

 

   
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.