سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

اماکن بین راهی در ایام عید 3 بار مورد بازدید قرار می‌گیرند/ سامانه 1490 پیگیر شکایات مردمی

بهترین بازرسان در حوزه غرفه مواد غذایی خود مردم هستند که می‌ توانند در صورت هر گونه رویت مسائل غیر بهداشتی شکایات خود را به سامانه 1490 اعلام کنند.

مهندس قنبری، مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: هر سال از یک اسفند برنامه بسیج سلامت نوروزی به منظور تشدید بازرسي ها و نظارت ها از ساعت 8 صبح تا 8 شب از اماکن غرفه و توزیع مواد غذایی حساس همچنین قنادی ها، رستورانها، هتل ها آرایشگاهها از لحاظ بهداشت محیط مواد مصرفی صورت می گیرد.

وی با بیان این که بازرسی ها تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت عنوان کرد: اماکن بین راهی در این مدت 3 بار و مراکز غذایی حساس حداقل یک بار مورد بازرسی قرار میگیرند البته اگر در حین بازدید و نظارت از یک مکان آن مکان اخطار دریافت کند بازرسان از آن مرکز تشدید پیدا می کند.

قنبری با اشاره به این که بهترین ناظر بر مراکز غرفه خود مردم هستند اظهار داشت: یکی از اقلامی که در این روز بیشتر طالب و خریدار دارد انواع آجیل است باید مردم توجه داشته باشند که تقلب در این محصولات زیاد است و تنها می‌توان با نمونه برداری از این مواد به تخلف آنها پی برد.

وی ادامه داد: ولی باید توجه داشت که تکنیک های نمونه برداری، مواد غذایی در این خصوص هنوز فراگیر نشده است بنابراین بهتر است افراد به مراکز معتبر برای خرید آجیل مراجعه کنند و از دست فروشان در هیچ شرایطی خرید نکنند.

قنبری خاطرنشان کرد: مردم در صورت هر گونه شکایت در خصوص مراکز غرفه مواد غذایی می‌توانند با شماره 1490 تماس حاصل نمایند تا بازرسین ما هر چه زودتر مورد اعلام شده را بررسی کنند./ح


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.