سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

تصویب طرح 100 منابع طبیعی و آبخیزداری

نماینده مجلس شورای اسلامی در بابل گفت: طرح جامع منابع طبیعی و آبخیزداری در 100 ماده به تصویب مجلس رسید.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران، نیاز آذری در نشست با اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران در بابل افزود: اهمیت جایگاه بخش کشاورزی به ویژه نظام مهندسی به عنوان پشتوانه مهم عرصه تولید نقش مهمی در تامین غذایی کشور دارد.

وی به نقش مهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی اشاره و تصریح کرد: مهم‌ترین نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی، ترویج و آموزش بخش کشاورزی برای بالا بردن بهره‌وری است که متاسفانه امروزه بهره‌وری ما بسیار پائین است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در بابل گفت : با توجه به اینکه امروزه زمین زیادی در اختیار بخش کشاورزی نیست بهره‌وری نقش بسیار مهمی دارد اما متاسفانه مسئله خرده مالکی در حال گسترش بوده و انتظار ما از شعب سازمان نظام مهندسی ارائه یک راهکار مناسب برای جلوگیری از این خرده مالکی‌ها است.

وی افزایش تکنولوژی روز را به عنوان یکی از ضروریات بخش کشاورزی برشمرد و افزود: وزارت اقتصاد و دارایی به ویژه بانک کشاورزی باید نظارت کامل و جامع داشته باشند و به بخش بازرگانی توجه ویژه شود چرا که در کنار تولید باید هم به بحث صادرات محصول توجه شود و هم باید جلوی واردات بی‌رویه گرفته شود که نیاز به ساز و کار و برنامه مدون دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید راهکارهای مناسبی به مجمع نمایندگان مازندران ارائه کنند تا شرایط را برای رویکرد مناسب در بخش کشاورزی فراهم کنیم.

نیاز آذری گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس در راستای برنامه توسعه 5ساله نظام در حال تدوین چند سند راهبردی در بخش کشاورزی است که در حال حاضر طرح جامع منابع طبیعی و آبخیزداری در 100 ماده به تصویب مجلس رسید./س

برچسب ها: طرح ، جامع ، منابع طبیعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.