سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

گزارش‌های احمد شهید وجاهت قانونی ندارد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ساختار سازمان ملل متحد نیازمند تغییر است، افزود: گزارش‌های احمد شهید بدون اعتبار و فاقد وجاهت قانونی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت پور درباره گزارش جدید احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره حقوق بشر ایران، گفت: گزارش‌های احمد شهید بدون اعتبار و فاقد وجاهت قانونی است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، افزود: احمد شهید به عنوان ابزار غربی‌ها برای اعمال فشار بر ایران و تهیه گزارش‌های غیرواقعی ضد تهران به کار گرفته می‌شود که وی بر اساس دستورالعمل‌های غرب گزارش‌های خود را تهیه و در سازمان ملل متحد بیان می‌کند.

وی ادامه داد: بحثی که همواره مطرح بوده مبنی بر پر اشکال بودن ساختار سازمان ملل متحد است که این گزارش‌ها هم سندی برای اثبات عملکرد غیرمنصفانه سازمان ملل متحد در قبال کشورهای جهان است.

حقیقت پور با تاکید بر اینکه ساختار سازمان ملل متحد نیازمند تغییر است، تصریح کرد: حضور کشورهایی در شورای امنیت سازمان به ملل به عنوان عضو دائم با دارا بودن حق نامشروع وتو وجاهت قانونی و عادلانه را از این نهاد بین‌المللی سلب کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه سازمان ملل متحد باید تامین کننده عدالت در سطح دنیا باشد، تاکید کرد: سازمان ملل متحد به جای تهیه کردن گزارش‌های غیر واقعی از وضعیت حقوق بشر ایران به نقض آشکار حقوق انسانی در سوریه، بحرین و فلسطین بپردازد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارش احمد شهید درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را کذب محض خواند و توضیح داد: امروز واژه حقوق بشر به عنوان ابزاری در جهت پیشبرد اهداف کشورهای غربی و اعمال فشار بر کشورهای مستقل مانند ایران به کار گرفته می‌شود./س

برچسب ها: اردبیل ، گزارش ، احمد ، شهید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.