سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

14 سم آفت کش پرخطر از گردونه تولید خارج شده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: پیرو سیاست های حفظ نباتات در استان کرمان تاکنون از حدود 17 آفت کش پرخطر 14 افت کش آن از گردونه تولید خارج شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان پور خاتون کشاورزی ارگانیک را گامی موثر در جهت سلامت جامعه دانست و افزود: یکی از سیاست های محوری وزارت جهاد کشاورزی در کنار افزایش کمی تولید محصولات کشاورزی ارتقا بهبود کیفی محصولات تولیدی وسالم است.

وی اطلاع رسانی برای تولید محصول سالم را از فعالیتهای مهم جهاد کشاورزی استان اعلام و خاطرنشان کرد: امسال وزارتخانه اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان به تولید محصول سالم اختصاص داده است.

آقای پورخاتون تصریح کرد: کسانی که از سم و کود کمتری برای تولید محصولات خود استفاده کنند می توانند استاندارد تشویقی را به دست آورند تا تسهیلات به آنها اختصاص یابد.

وی افزود: رعایت نکات بهداشتی در رابطه با تولید محصولات ، استفاده از کارشناسان ناظر ، تولید محصولات ارگانیک و استفاده از سموم کم خطر از مهمترین مواردی است که کشاورزان باید رعایت کنند.

آقای پورخاتون ابراز امیدواری کرد: کشاورزان به سمتی بروند تا ضمن توجیه اقتصادی برای خودشان ، از نظر سلامت محصولات برای مصرف کننده نیز اطمینان خاطر داشته باشند ./س


برچسب ها: سم ، آفت کش ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.