سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسروپناه در همايش ملي آينده پژوهي ايران:

تمدن‌سازي اسلامي از طريق جامع‌نگري محقق مي‌شود

رئيس موسسه پژوهشي حکمت و فلسفه گفت: اسلام جامع‌نگر مي‌تواند تمدن‌سازي کند و با امر ولايت مي‌توانيم پيوند حقوقي معنوي را ميان مردم با حاکم برقرار کنيم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام والمسلمين خسروپناه" در کنفرانس ملي آينده پژوهي ايران که در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد، با اشاره به سه مولفه تاثيرگذار در تمدن اسلامي اظهار داشت: عقلانيت، ديانت و سياست به عنوان سه مولفه تاثيرگذار در هر جامعه‌اي مطرح است که هر کدام از آن‌ها مدل‌هاي خاصي براي خود دارند تا بتوانند به يک تمدن ايده‌آل اسلامي برسند.

وي ادامه داد: اگر تمدن را در يک معناي عام فرض کنيم، مي‌توان به اين تعريف رسيد که تمدن در هر جامعه‌اي، پيشرفتي تدريجي است.

رئيس موسسه پژوهشي حکمت و فلسفه با اشاره به مدل‌هاي مختلف براي مولفه‌هاي عقلانيت، ديانت و سياست گفت: مدل طولي و عرضي، مدل جامع‌نگري و مدل ولايي از موارد قابل ذکر در اين زمينه است.

خسروپناه ادامه داد: در تمدن‌سازي بايد با طرح اين سه مولفه بتوانيم مدلي را که در تمدن نوين اسلامي مد نظر داريم با آينده‌پژوهي و محور قرار دادن مدل‌هاي طولي عرضي ولايي و جامع‌نگري پيش ببريم.

وي بيان داشت: اسلام جامع‌نگر مي‌تواند تمدن‌سازي کند و با امر ولايت مي‌توانيم پيوند حقوقي معنوي را ميان مردم با حاکم برقرار کنيم.

انتهاي پيام/ش

برچسب ها: دانشگاه ، مولفه ، تمدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.