سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج /

تا یک سالگی به غذای کودک شکر اضافه نشود

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه ، گفت: عدم اضافه کردن شکر به غذای کودکان زیر یک سال، از جمله مباحث مطرح شده در این کارگاه بود.

نرگس جریده در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، افزود: اضافه کردن موادی که فقط انرژی غذای کودک را بیشتر می کند مقوی کردن نام دارد و موادی مانند شکر و روغن، تنها انرژی دریافتی کودک را افزایش می دهند.
برای مغذی کردن غذای کودک از پودر جوانه استفاده کنید
وی با بیان اینکه وجود شکر در غذای کودک، باعث می شود ذائقه او به طعم شیرین عادت کرده و این علاقه تا سنین بزرگسالی حفظ شود، اظهار کرد: بهترین مواد برای مغذی کردن غذای کودک، مخلوط آرد، غلات و حبوبات  تفت داده شده و پودر جوانه تازه غلات است .
این کارشناس تغذیه در خصوص مغذی کردن غذای کودک نیز، تصریح کرد: مادران می توانند برای مغذی نمودن غذای کودک، ویتامین ها و املاح غذای او را افزایش دهند، اگرچه در میزان انرژی غذا بی تاثیر باشد.
به پلوی کودک سبزیجات اضافه کنید
جریده ادامه داد: افزودن سبزیجات برگ سبز مانند جعفری، گشنیز یا هر نوع سبزی موجود در منطقه به سوپ یا پلوی کودک، هم چنین استفاده از  سبزیجات نارنجی مانند کدوحلوائی و هویج که حاوی ویتامین A  است، موجب ارتقای سطح تغذیه کودک و حفظ سلامت او می شود./س
برچسب ها: یاسوج ، غذا ، کودک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.