سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

در نوروز کجاي ايران را بگرديم؟(146)

چهارمحال و بختياري كلكسيون زيبايي هاي ايران زمين استزدودن رنج خستگي يك مسافرت طولاني با اندكي توقف در كنار چند جاذبه بديع با چشم اندازي مفرح يك نعمت الهي و در عين حال بستر اقتصادي بالقوه براي اين منطقه محسوب مي شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، ديدن چهار فصل در يك محدوده جغرافيايي آرمان هر گردشگري است كه آن را مي تواند در سرزمين بلوط و برف و سرزمين گنج هاي آشكار ايران تجربه كرد.
 
در اين گزارش آمده است : اطلاق نام ' سرزمين تابش مستقيم' نخستين بار از سوي محققان و متخصصان معروف رشته گلكاري و گياه شناسي هلندي به دليل تابش مستقيم نور خورشيد و ارتفاع دو هزار متري از سطح دريا به چهارمحال وبختياري صورت گرفت. سرزمين ' آبشار هاي مينياتوري ' را نيز اول بار نويسندگان فرانسه و اروپا در سال 2002 در سفر كاروان كتاب ايران و فرانسه به چهارمحال و بختياري به اين استان نام نهاد و در كتاب ' سفر به سرزمين مينياتور ' به نيكي از آبشارهاي زيباي آن ياد كرد.
 
اين گزارش مي افزايد :  چهار محال و بختياري در فلات مركزي ايران با جاذبه هاي طبيعي فراوان از جمله ابشارهاي زيبا از مكان هاي مورد علاقه گردشگران طبيعت است. چه اينكه چهارمحال وبختياري داراي جاذبه هاي طبيعت گردي فراواني است به گونه اي كه در آستانه فصل بهار در منطقه چمن گلي و صمصامي در شهرستان كوهرنگ همزيستي برف و گياه را به راحتي مي توان مشاهده كرد و در حالي كه منطقه چمن گلي سرشار از گل هاي بانونه مي باشد، در چند صد متري آن منطقه صمصامي پوشيده از برف زمستاني است. /ک
برچسب ها: مسافرت ، مفرغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.