سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غفوري فرد در نشست اصناف و بازار

کوتاه آمدن از مواضع هسته‌ای و مذاکره با آمریکا تحریم‌ها را کاهش نمی‌دهد

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي گفت: کوتاه آمدن از مواضع هسته‌ای و مذاکره با آمریکا تحریم‌ها را کاهش نمی‌دهد چنانچه آمریکا همچنان در حال وضع تحریم‌های جدید علیه ملت ایران است.

 به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، جلسه هفتگی جامعه انجمن‌های اصناف و بازار با حضور "حسن غفوری‌فرد" عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی برگزار شد.

حسن غفوری‌فرد در این جلسه سخنرانی خود را به مبحث مذاکرات هسته‌ای و تغییر مواضع رئیس جمهور و بهره‌برداری رسانه‌های غربی اختصاص داد.

ریاست بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بحث مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: تحلیل‌های رسانه‌ای این است که ایران در مذاکرات آلماتی با گروه 1+5 پیشنهاد کرده درصورت لغو تحریم‌ها از سوی غرب حاضر است از غنی‌سازی بالای 20 درصد صرف نظر کند و بنابراین اخبار نتیجه می‌گیرند که احتمال دارد مذاکرات گروه 1+5 به نتیجه برسد که این تحلیل‌ها نادرست است و ایران از حق خود دست نمی‌کشد.

غفوری‌فرد با اشاره به مواضع رئیس‌جمهور در ارتباط با مذاکرات ایران و آمریکا و مسئله هسته‌ای ایران و بازتاب آن در دنیا بیان کرد: در بحث مذاکره با آمریکا وقتی رئیس جمهور عنوان می‌کند تحت شرایطی حاضر با مذاکره با آمریکا است باید به موضوع توجه شود که آیا کل نظام این تصمیم را اتخاد کرده و یا صرفا نظر رئیس جمهور است لذا اگر مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران به این نتیجه رسیده باشند این امر از پشتوانه بالاتری برخوردار است اما تصمیم یک شخص شرایط دیگری را حاکم خواهد کرد.

وی افزود: رسانه‌های غربی بر این باور هستند که احمدی‌نژاد شدیدا مسئله هسته‌ای ایران و حق غنی سازی اورانیوم پافشاری داشت در حال حاضر تغییر موضع داده‌اند.

وی در ادامه گفت: تحلیل‌های غربی بیانگر این است که یکی از دلایل تغییر نگاه رئیس جمهور ایران در مسئله هسته‌ای در قالب پافشاری کم سابقه وی برای مذاکره با آمریکا است.

غفوری‌فرد افزود: مواضع این چنینی در داخل نظام بازتابش در دنیا این است که تحریم‌ها اثر کرده و بانک‌ها دچار مشکل هستند در نتیجه حاکمیت ایران دارد در مقابل فشارها تسلیم می‌شود.

وی تأکید کرد: چنین تحلیلی مبنی بر ناتوانی نظام در مقابل غرب حتی در دوران اصلاحات کم‌کاری در این زمینه وجود داشت اتفاق نیافتاد اما مواضع رئیس جمهور در مقابل مسئله هسته‌ای و مذاکره با آمریکا تبدیل به شعور دینی نظام و ملت شده است.

غفوری‌فرد متذکر شد: فکر نکنید اگر از انرژی هسته‌ای دست بکشیم همه مشکلات غرب با ایران حل می‌شود اینگونه نیست بلکه از راه های دیگر به ایران فشار می‌آورند.

وی با اشاره به مذاکرات آلماتی اظهار داشت: همانگونه که از مذاکرات آقای جلیلی نتیجه را مطلوب قلمدادکردن اما کاترین اشتون حاضر نشد توضیحی به خبرنگاران بدهد و از پاسخگویی سرباز زد و گفت من نمی‌توانم توضیحی نسبت به این طرح ارائه دهم و آقای جلیلی مذاکرات را خوب می دانند حتما خوب بوده است.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه گفت: هدف دیگر این مواضع تلاش برای تضعیف انتخابات سال آتی است و بدست آوردن یک نیروی متعادل در صحنه و امور بین‌الملل است.

غفوری فرد گفت: ایران در بحث مذاکرت هسته‌ای پیشنهاد داد که تا 6 ماه آینده گام‌های موثری برای حل مناقشه هسته‌ای بردارد.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه با بررسی از نظرات رئیس جمهور مخالفم اظهار داشت: کوتاه آمدن از مواضع هسته‌ای و مذاکره با آمریکا تحریم‌ها را کاهش نمی‌دهد چنانچه آمریکا همچنان در حال وضع تحریم‌های جدید علیه ملت ایران است.

رئیس بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: مشکل غرب با ایران ربطی به مسئله هسته‌ای ندارد بلکه آنها با اسلام و ولایت فقیه در ایران مشکل دارند و خواهان دست کشیدن از انقلاب و ارزش‌های خود هستند.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.