سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/

هفته امور تربیتی فرصتی برای آشنایی جوانان با ارزش‌های اسلامی است

فرماندار بستک گفت: هفته امور تربیتی فرصتی مناسب برای آشنایی نسل جوان با ارزش‌های اسلامی و پاسداری از این ارزش‌هاست.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمد مشتاق‌زاده در حاشیه همایش بزرگداشت هفته امور تربیتی اظهار داشت: کلمه تربیت و تزکیه انسان در قرآن مقدم بر آموزش آمده که این خود نشان از اهمیت ویژه و اساسی این مقوله در زندگی بشریت دارد زیرا علم و آموزش بدون تربیت و تزکیه، سعادت و آرامش روحی و روانی را برای فرد و جامعه به ارمغان نمی‌آورد.

وی تأسیس نهاد امور تربیتی را اقدامی ارزشمند از سوی شهیدان رجایی و باهنر دانست و با اشاره به توطئه‌های دشمن در حوزه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی تصریح کرد: هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی فرصت بسیار خوبی برای آشنایی نسل جوان با ارزش‌های اسلامی و پاسداری از این ارزش‌ها است.

فرماندار بستک با بیان اینکه هدف دشمن تغییر سبک الگوی تربیت اسلامی است، ادامه داد: دشمنان اسلام بر روی الگوی تربیتی جوانان و نوجوانان دست گذاشته و با تغییر سبک الگوی تربیت اسلامی برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی کرده اند که معلمان به ویژه مربیان پرورشی باید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند.

مشتاق‌زاده وظیفه مربیان تربیتی را خطیر اعلام کرد و افزود: نقش الگویی مربّیان، در تربیت دانش آموزان، بر هیچ کس پوشیده نیست، زیرا آنان نقش مهمی در سلامت فکری و روانی دانش آموزان ایفا می‌کنند.

وی افزود: برنامه‌های این هفته باید منطبق با مسئولیت‌های امور تربیتی و معطوف به ایجاد روحیه دین دوستی، تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای اسلام و انقلاب باشد.

فرماندار شهرستان بستک در پایان سخنان خود هدف از ایجاد امور تربیتی را آشنایی نسل جوان با ارزش‌ها و اخلاق اسلامی دانست و بر آگاهی بیشتر دانش‌آموزان با ارزش‌های اسلامی و پاسداری از این ارزش‌ها و بصیرت آنان نسبت به جایگاه و اهمیت ولایت فقیه در جامعه اسلامی تاکید کرد./ج1

برچسب ها: ارزش ، نسل ، الگو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.