سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

اجراي 120 ميليارد دلار پروژه در شركت ملي نفت ايران

معادل 120میلیارد دلار پروژه در شرکت ملی نفت ایران در حال اجراست .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، مدیر عـامل شـرکت ملی نفت ایران در شیراز گفت: با وجود کاهش بـودجه اکتشاف ، ارزش اکتشافات شرکت ملی نفت ایران امسال به 400 میلیارد دلار رسیده است.

قلعه بانی افزود : با اجرای این طرح ها در یکی دو سال آینده شاهد افزایش 2 برابری حجم تولید گاز در پارس جنوبی خواهیم بود.

وی گفت : شرکت ملی نفت ایران در نقاط دور افتاده کشور از خلیج فارس گرفته تا شرق و غرب، طرح های توسعه ای بسیاری در دست اجرا دارد که از آن جمله می توان به وجود 700 پروژه تنها در مناطق نفت خیز جنوب اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت : شرکت نفت مناطق مرکزی به عنوان قطب تولیدکننده گاز کشور هم اکنون توانایی تولید روزانه 325 میلیون مترمکعب گاز و 200 هزار بشکه نفت خام را دارد.

قلعه بانی با اشاره به کشف نفت در دریای خزر افزود:ایران برای نخستین بار پارسال در عمق700 متری از سطح دریا در منطقه خزر به نفت رسید که این موفقیت فصل جدیدی در فعالیت های توسعه ای این شرکت به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در شرکت ملی نفت ایران ، هـر هـفته یک طرح آماده بهره برداری می شود افـزود:

طرح توسعه میادین نفتی سروستان و سعادت آباد نیز از جمله این طرح هایی است که با استفاده از توان بالای کارکنان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و پیمانکاران داخلی اجرا شده است.

قلعه بانی با اشاره به توانمندی متـخصصان داخلی در اجرای طرح توسعه این میدان ها افزود : بسیاری از طرحهای طرح توسعه این میادین از لرزه نگاری تا پردازش داده ها، حفاری و طراحی تاسیسات به دست متخصصان داخلی انجام شده و بـا وجـود تـحریم های وضع شده، در مجموعه شرکت ملی نفت توانایی های صنعتگران بیش از گذشته شده است.

وی با اشاره به وجود پیمانکاران داخلی توانمند در کشور گفت : بسیاری از این پیمانکاران علاوه بر این که مگاپروژه های صنعت نفت را در دست اجرا دارند، در برخی از پروژه های بین المللی نیز فعال شده اند که از آن جمله می توان به احداث خطوط لوله انتقال گاز در کشورهای عراق و پاکستان اشاره کرد.

قلعه بانی با تاکید بر این که بسیاری از حربه های تحریمی دشمن علیه ایران با شکست رو به رو شده است، به طرح تولید بنزین در سال 89 پس از قطع صادرات این فرآورده از سوی برخی کشورها به ایران اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: بـا خودکفایی در تولید برخی از فـرآورده های نفتی مهم در کشور نه تنها حربه دشمن را خنثی کردیم که توانایی صادرات برخی از این فراورده ها را نیز به دست آورده ایم./س

برچسب ها: پروژه ، شرکت ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.