سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صورت تصويب طرح پيشنهادي؛

اسکناس 200 و 500 هزار ريالي زير مهر چاپ/عرضه پول نو در 50 شعبه بانک ملي و تجارت

مدير کل سازمان توليد اسکناس و مسکوک اعلام کرد: در صورت تصويب طرح هاي پيشنهادي بانک مرکزي و اخذ مجوز از وزارت امور اقتصاد و دارايي اسکناس ها 200 و 500 هزار ريالي چاپ و منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران قیاسوند، مدیرکل ریالی و نشر با بیان این که موضوع اسکناس و توزيع آن، مسئله‌ ای نيست که در ايام به خصوصي از سال مدنظر باشد بلکه براساس ماده 11 قانون پولي و بانکي کشور در زمره وظایف اصلی بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران قرار دارد، تاکید کرد: اين موضوع از اوايل فروردين تا پايان اسفندماه در شکل جمع‌آوري اسکناس هاي فرسوده و امحاي آنها و انتشار براساس پشتوانه مطرح و به عنوان فعاليتي مستمر مورد توجه است.
 
مدیرکل ریالی و ‌نشر ‌در خصوص توزیع پول نو بیان کرد: در روزهاي پاياني سال به دليل پرداخت هايي همچون عيدي، تقاضا براي اسکناس نو افزايش مي يابد به همين دليل، امسال نيز مانند سال‌هاي قبل در مجموع،‌50 شعبه بانک های ملي و تجارت براي پرداخت پول نو درنظر گرفته شده است که در روزهاي آتي از طريق بانک هاي عامل و بانک مرکزي اطلاع رساني لازم انجام خواهد شد.

وی با بیان این نکته که امسال علیرغم افزایش مبادلات پولی ناشی از پرداخت یارانه و عیدی دولت؛ پرداخت ها به صورت عادي درحال انجام است و خوشبختانه هیچ مشکلي در اين زمينه وجود ندارد ، افزود: اميدواريم در اين ايام خدمات رساني مطلوبی به هموطنان داشته باشيم و از لحاظ نقدينگي مشکل خاصي به وجود نيايد.
 
صنیعی مدير کل سازمان توليد اسکناس و مسکوک از‌ آماده شدن طرح های پیشنهادی برای اسکناس‌200هزار ‌ریالی و ‌500 هزار ریالی با ابعاد و رنگ‌ های مشخص خبر داد و افزود: درصورت تصویب‌ طرح های پیشنهادی بانک مرکزی و اخذ مجوز از وزارت امور اقتصادی و دارایی، این اسکناس‌ ها چاپ و منتشر خواهد شد.

 
برچسب ها: اسکناس ، پول ، عرضه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.