سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

راه اندازی بانک اطلاعات زیست محیطی مناطق چهارگانه فارس

بانک اطلاعات زیست محیطی حیات وحش مناطق چهارگانه فارس تکمیل و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اظهار داشت: این بانک یکی از کامل ترین بانک های اطلاعات زیست محیطی استانی در حوزه معاونت محیط طبیعی کشور محسوب می شود .

محسن جعفری نژاد افزود : این بانک زیست محیطی شامل بیش از 60 فایل رقومی از آخرین وضعیت اطلاعات زیست محیطی مناطق چهار گانه فارس است .

وی تصریح کرد: این بانک اطلاعاتی ارزشمند ، در باره پروژه های عمرانی ، منابع آبی ، اراضی ملی، و مستثنیات و نیز تخریبها و تصرفات صورت گرفته ، وضعیت حقوقی پرونده ها، آتش سوزیها، سرشماری های حیات وحش در داخل مناطق تحت مدیریت سایتهای تکثیر و پرورش حیات وحش در استان را در اختیار می گذارد.

معاون محیط زیست فارس افزود: تهیه این بانک جامع وکامل این امکان را جهت کارشناسان محیط زیست فراهم می آورد و در صورت نیاز به تهیه طرح یا پروژه پیشنهادی در مناطق با صرف کمترین زمان ممکن آنها می توانند به بررسی و اظهار نظر در خصوص درخواست های مورد نظر بپردازند.

جعفری نژاد افزود: همچنین این بانک اطلاعاتی بررسی وضعیت زیستگاههای بکر منطقه و آسیب دیده از طریق تسهیل و تسریع می کند .

استان فارس دارای سه پارک ملی ، یک پناهگاه حیات وحش و هفت منطقه حفاظت شده است که یک میلیون و 180 هزار و 653 هکتار مساحت دارد و تا کنون 17 منطقه شکار ممنوع به مساحت یک میلیون و 70 هزار هکتار در استان شناسایی شده است ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.