سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش نيويورک تايمز به تفاهمنامه امضا شده میان ایران و آرژانتین

روزنامه نیویورک تايمز در مقاله‌ای ضمن تهدیدکردن کرشنر فرناندز ، رئیس جمهور آرژانتین تفاهمنامه امضا شده میان ایران و آرژانتین را مورد انتقاد قرار داد.


 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری لا ناسیون؛ "آرژانتین در برابر ترور" عنوان این مقاله بوده است. نگارنده ضمن اشاره به حادثه " آمیا" و توصیف کردن آن همچون بزرگترین تراژدی تروریستی در آرژانتین نوشته است که فرناندز با  امضای این تفاهمنامه مقاصدی غیر از دستیابی به حقیقت در رابطه با حادثه"آمیا" داشته است.
در این مقاله در رابطه با انگیزه فرناندز نوشته شده است: شاید فرناندز فکر می‌کند با امضای این قرارداد گامی در راستای حل و فصل این مناقشه طولانی مدت در آرژانتین برداشته است و یا شاید فکر کرده است که از این طریق می تواند بر محبوبیت خود بیفزاید .
همچنین این اقدام آرژانتین را با بلغارستان در سال 2012 مقایسه کرده است. این نگارنده مدعی شده است که حمله ترروریستی که سال گذشته در این کشور اتفاق افتاده است را به ایران نسبت داده می شود.
چهارشنبه گذشته مجلس نمایندگان آرژانتین پس از سیزده ساعت بحث و بررسی تفاهم‌نامه امضاشده میان ایران و آرژانتین را در رابطه با حادثه آمیا با 131 رأی موافق تصویب کرد.
پس از تصویب شدن این تفاهم‌نامه موج عظیمی از مخالفت‌های افراد و سازمان‌های صهیونیست به‌سوی مقامات آرژانتین سرازیر شده است.
سازمان بنای بریث بین‌الملل، سازمان یهودی که در آمریکا مستقر است ضمن خبیثانه خواندن تفاهم‌نامه ایران و آرژانتین، مقامات آرژانتین را به‌دلیل تصویب کردن این تفاهم‌نامه مورد انتقاد قرار داد.






تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.