سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

بیش از 200 طرح مهر ماندگار در كشور به مرحله نهایی رسیده است

دستیار ویژه رییس جمهوری در پیگیری طرحهای مهر ماندگار گفت: بیش از 200 طرح مهر ماندگار در كشور به مراحل نهایی و بهره برداری رسیده است.

'به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، علی اكبر محرابیان'  در نشست جمع بندی پروژه های مهر ماندگار استان سمنان افزود: در مهر ماندگار بیش از 900 طرح در قالب بیش از یك هزار پروژه در برنامه قرار دارد.

وی با بیان اینكه مجموعه منابع كشور برای اجرای این پروژه ها بسیج شده اند گفت: پروژه های بخش نفت، راه و شهرسازی از پیشرفت خوبی برخوردارند.

وی افزود: اغلب این طرحها تا شش ماه ابتدایی سال 92 به بهره برداری می رسند.

محرابیان با تاكید بر اینكه اعتبار زیاد كارایی بدنبال ندارد گفت: توجه به شیوه های مدیریتی، به كارگیری توان فنی و اجرایی كشور و مدیریت منابع در اجرای طرحها كمك بزرگی به اجرای طرحها است.

وی با اشاره به بازدید از طرحهای مهر ماندگار استان سمنان گفت: سرعت برخی از پروژه ها كم شده كه مورد قبول نیست و باید طرحها با جدیت پیگیری شود و منابع مالی نیز تامین می شود.

وی با تقدیر از تلاش مدیران و پیمانكاران طرحهای مهر ماندگار استان سمنان وضعیت مجموع طرحهای مهر ماندگار در این استان را مطلوب خواند و گفت: رییس جمهوری بر اجرای این طرحها تاكید دارند و عوامل اجرایی كشور نیز عزم خود را جزم كرده اند تا این پروژه ها در زمان مقرر به ثمر برسد.

محرابیان با اشاره به برخی از طرحهای مهر ماندگار در استان سمنان گفت: طرحهای بزرگ در این استان پیشرفت خوبی دارند و در زمان مقرر به بهره برداری می رسند.

وی گفت: در بخش راه و شهرسازی پروژه حرم تا حرم حدفاصل قم تا گرمسار در حال اجراست كه در این بخش 400 دستگاه ماشین آلات سنگین در حال كار هستند و در محدوده استان سمنان بخش قابل توجهی از مسیر آسفالت شده است.

وی تقاطع های غیر همسطح و قطعه 29 كیلومتری كاهك - عباس آباد را از دیگر پروژه های این بخش برشمرد و گفت: محور مذكور خرداد ماه زیربار ترافیك قرار می گیرد.

دستیار رییس جمهوری گفت: در بخش صنعت از چهار طرح مصوب دو طرح به مراحل تولید رسیده و یك طرح در نیمه اول سال آینده راه اندازی می شود و طرح داروسازی نیز نیاز به بررسی دارد.

وی گفت: در بخش بهداشت و درمان نیز پنج طرح مهر ماندگار در استان سمنان در حال اجراست كه دو طرح در شاهرود شامل بیمارستان 160 تختخوابی و قلب در شش ماهه اول سال و اوایل سال آینده با تامین اعتبارات به بهره برداری می رسند.

وی دانشكده بهداشت دامغان، بیمارستان 96 تختخوابی گرمسار و مهدیشهر را از دیگر طرحها برشمرد و گفت: بیمارستان گرمسار 70 درصد پیشرفت دارد كه با تخصیص 100 درصد اعتبار شش ماه اول سال آینده تكمیل می شود و بیمارستان مهدیشهر نیز مرحله اول آن اجرا شده و مرحله دوم نیز شروع می شود.

دستیار ویژه رییس جمهوری با بیان اینكه اعتبارات طرحهای مهر ماندگار از محل اعتبارات عمومی بودجه ای، فروش سهام، اوراق مشاركت و تسهیلات تامین می شود گفت: ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان نیز با تخصیص 100 درصد اعتبار مراحل پایانی را می گذراند و اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.