سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

فنس کشی محدوده منفصل سه از منطقه آزاد ارس در جانانلو آغاز شد

در پی آغاز عملیات اجرایی گیت های ورود و خروج و تقاطع هم سطح در محدوده منفصل سه (خداآفرین ) از منطقه آزاد ارس، فنس کشی این محدوده با حضور رییس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با 15 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در این آیین گفت: مشارکت مردم با سازمان منطقه آزاد ارس آینده بسیار روشنی برای این محدوده منفصل به ارمغان می آورد و نویدبخش توسعه روز افزون این منطقه می باشد.

نجفی افزود: اجرای این طرح با 15 میلیارد ریال اعتبار شامل احداث تقاطع و سه گیت اصلی برای ورود و خروج، زمینه عملیاتی نمودن این محدوده را فراهم می سازد.

وی گفت: در قالب این طرح، سه هزار و 700 هکتار از اراضی خداآفرین (جانانلو) در داخل فنس کشی منطقه آزاد ارس قرار می گیرد و قوانین مناطق آزاد به این محدوده منفصل تسری می یابد.

به گفته وی مزایای مناطق آزاد منوط به اجرای قوانین این مناطق بوده و اجرای این قوانین در خداآفرین نیازمند عملیاتی نمودن این محدوده می باشد.

وی افزود: حذف تشریفات اضافی، وجود مشوق های قانونی منجر به جذب سرمایه و افزایش قدرت رقابت فعالان اقتصادی از جمله مزایای عملیاتی نمودن این محدوده به شمار می رود.

نماینده مردم کلیبر،خداآفرین و هوراند گفت: مردم خداآفرین خواستار بهره مندی از مزایای حضور منطقه آزاد ارس در این محدوده می باشند.

ارسلان فتحی پور افزود: تعیین منطقه ای برای سرمایه گذاری در بخش صنعت و فراهم سازی زیرساخت های لازم جهت جذب سرمایه در محدوده جانانلو ضروری است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: احداث پل و عملیاتی نمودن محدوده منفصل قلی بیگلو از منطقه آزاد ارس جهت تردد کالا و مرزنشینان با جدیت در حال پیگیری است.

منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس با 51 هزار هکتار وسعت، در شمال غرب کشور و هم مرز با کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان قرار دارد.

منطقه آزاد ارس علاوه بر یک محدوده متصل در جلفا دارای سه محدوده منفصل در نورودوز ( مرز ارمنستان) محدوه خداآفرین (جانانلو) و محدوده قلی بیگلو در مرز آذربایجان می باشد/س

 

برچسب ها: فنس ، کشی ، ارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.