سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

تعداد محیط بانان كردستان از میانگین كشوری كمتر است

مدیر كل اداره حفاظت محیط زیست كردستان گفت: میانگین تعداد محیط بانان در استان كردستان كمتر از میانگین كشوری آن است و این مسئله كار محیط بانان كردستانی را دشوارتر كرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، قادری افزود: میانگین تعداد محیط بانان در كشور چهار دهم نفر محیط بان برای هر 10 هكتار از اراضی تحت مدیریت است كه این میزان در كردستان به دو دهم نفر محیط بان برای هر 10 هكتار می رسد.
به گفته وی این میانگین در دنیا چهار نفر برای هر 10 هكتار از اراضی تحت مدیریت و حفاظت شده است.
مدیركل حفاظت محیط زیست كردستان افزود: محیط بانان در كردستان در شرایط سختی به سر می برند و مسوولیت آنها سنگین تر شده است.
وی با بیان اینكه خطرات جانی نیز محیط بانان را تهدید می كند، گفت: محیط بانان كردستانی ناچارند 18 روز در ماه را دور از خانه و خانواده خود سر كنند.
قادری با اشاره به شهادت چهار محیط بان استان كردستان شامل شهید مرغوبی، حسین پناهی، احمدی نژاد و علیخانی در استان گفت: تلاش های زیادی برای رفع دردها و مشكلات خانواده های این شهدا و اعتلای نام آنها صورت گرفت.
وی استخدام فرزند یكی از این شهیدان و تلاش برای استخدام فرزند یكی دیگر از این عزیزان و همچنین نامگذاری ساختمان های محیط بانی با نام این شهدا را برخی از این تلاش ها بیان كرد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.