سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گواهي "حق تقدم استفاده از تسهيلات مسکن" بازار مسکن را آرام مي کند

عرضه اوراق حق تقدم استفاده از تسهيلات مسکن در بازار سرمايه، علاوه بر تامين مالي خريداران مسکن، موجب جلوگيري از دلال بازي و سفته بازي مي شود.

کيوان شيخي کارشناس بازار سرمايه، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه قيمت گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسکن در بازار سرمايه را شفاف مي کند، افزود: خريد و فروش وام در گذشته توسط بنگاه ها و املاک معاملاتي انجام مي شد، به طوريکه اين اقدام قانوني نبود و باعث سوء استفاده برخي افراد مي شد و افراد سودجو از وضعيتي که خريدار و فروشنده در آن قرار داشتند، کمال استفاده را مي بردند.
وي افزود: سازمان بورس اوراق بهادار تهران با پذيرش اين اوراق در بورس و عرضه اين اوراق، باعث شفافيت بيشتر و از بين بردن دست واسطه هاي سودجو از متقاضيان اين وام بود. اين مهم به وسيله کارگزاران داراي مجوز خريد و فروش سهام در شرکت فرابورس ايران انجام مي پذيرد که مورد تائيد مراجع قانوني اين بازار هستند.
شيخي ادامه داد: افرادي که نيازمند به استفاده از تسهيلات اين اوراق هستند، مي توانند از طريق افرادي که در اين اوراق سرمايه گذاري کرده و نيازي به استفاده از اين تسهيلات در زمان سررسيد ندارند، بهره بگيرند.
شيخي خاطرنشان کرد: کشف قيمت در اين بازار چون مکانيزم عرضه و تقاضا در آن حاکم است، بسيار شفاف و منصفانه است.

برچسب ها: گواهی ، تسهیلات ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.