سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

راه اندازی نخستين منوريل شمالغرب كشور در دره ليقوان تبريز

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربایجان شرقی از تصويب مشاركت سرمايه گذار بخش خصوصي در منطقه نمونه گردشگري دره ليقوان خبر داد و گفت: نخستين منوريل شمالغرب كشور در اين منطقه نمونه گردشگري راه اندازي مي شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،تراب محمدی افزود: سرمايه گذار این منطقه نمونه هم اكنون ضمن تهيه طرح تفصيلي منطقه كارهاي اجرايي آن را آغاز کرده است .

محمدي سرمايه گذاري در مناطق نمونه گردشگري و روستاهاي هدف را تنها از طريق همكاري با بوميان و اهالي آن مناطق امكان پذير دانست و گفت: با اجراي اين طرح سرمايه گذاري مي توان شاهد رونق بخشي مجدد و كمك به توسعه دره ليقوان در آينده اي نزديك بود.

وي با اشاره به شهره ليقوان به پنيرهاي مرغوب و خوش طعم در كشور، توجه و توسعه گردشگري كشاورزي در حوزه لبنيات و به ويژه پنير را در منطقه نمونه گردشگري دره ليقوان حائز اهميت دانست.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يادآور شد: مجوزهاي لازم براي راه اندازي شعبه اي از دانشگاه جامع علمي كاربردي براي تربيت نيروهاي متخصص صنعت گردشگري در این محل كسب شده است.

محمدي با اشاره به ديگر طرح هاي اعلام شده براي سرمايه گذاري در اين منطقه افزود: امكانات آبگرم ليقوان، هتل، باشگاه هاي ورزشي همچون دوچرخه سواري و اسكيت، مجتمع هاي رفاهي، سالن هاي اجتماعات، تاسيسات براي برنامه هاي فرهنگي، جاده سلامت و كمپ گردشگري از جمله تاسيسات قابل اجرا در اين منطقه هستند.

وي كمپ هاي ورزشي مجهز را از ديگر تاسيسات پيش بيني شده در اين منطقه عنوان كرد و گفت: به دليل احساس نيازي كه براي راه اندازي كمپ هاي ورزشي از جمله براي فوتبال در آذربايجان شرقي احساس مي شد و با توجه به شرايط دره ليقوان كه زمينه فراهم آوردن هر گونه امكاناتي را دارد، اين كمپ هاي ورزشي احداث مي شوند.

محمدي با اشاره به به وسعت 748 هكتاري منطقه نمونه گردشگري دره ليقوان، يادآور شد: گروه سرمايه گذاري شهر آفتاب كيش (با محوريت شركت اينتراكيش در تبريز) ، به عنوان سرمايه گذار اين منطقه نمونه گردشگري كار خود را آغاز كرده است .

وي با بيان اينكه اين گروه پيش از اين سرمايه گذاري هاي موفق ديگري در آذربايجان شرقي و ساير استان ها نيز داشته است، از حضور چشمگير طرح هاي اينتراكيش در سومين همايش و نمايشگاه بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري در حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري (16 تا 18 اسفند سال جاري) در نمايشگاه بين المللي تهران خبر داد/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.